Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Palmer nechce uzavřené kokpity

Palmer nechce uzavřené kokpity

Jezdce musí být vidět.

Týmy a FIA hledají způsob, jak už od roku 2017 zlepšit ochranu jezdcovy hlavy. Nováček Jolyon Palmer v rozhovoru pro Daily Mail řekl, že uzavřením kokpitů by F1 mohla přijít o identitu.

"Potřebujeme být opatrní a nevzdálit se příliš od toho, čím je F1 již od svého vzniku. Sérií vozů s otevřenými kokpity," řekl Palmer.

"Je důležité, aby diváci viděli jezdce a já si myslím, že je to jedna z pěkných věcí na tomhle sportu. Místo toho, abyste viděli kolem projet jen vůz, vidíte i jezdce v něm. Takže bychom s tím měli být velmi opatrní. Já sám jsem spokojený i s tím, jak je to teď."

Z citace v Daily Mail není zřejmé, zda je Palmer i vysloveně proti ochraně ve stylu "svatozáře" navrženou Mercedesem, která by kokpit neuzavřela, přestože výhled diváků i kamer na jezdce by se o dost zhoršil. Kdyby to ale bylo na něm, vše by zřejmě zůstalo při starém. Nehodu Julese Bianchiho nezpůsobil letící předmět a k nehodě Justina Wilsona došlo na oválu, takže nebezpečí prý není velké.

"Samozřejmě se musí myslet na bezpečnost, ale podle mě není velký důvod k obavám. IndyCar je v tomto velmi odlišná. Bylo několik nehod a zraněných pilotů, takže jezdcova hlava je nyní přirozeně v centru pozornosti. Ale už se zlepšila bezpečnost bariér a máme velké bezpečnostní zóny a okolnosti, za kterých došlo k Justinově nehodě, v F1 často nevídáme.

Bylo to na oválu. Jeden z vozů narazil do zdi na vnější straně trati a trosky neměly kam odletět, takže spadly zpátky na trať. Pokud by se taková nehoda stala na okruhu F1, samozřejmě je pár míst, kde by se to mohlo stát, ale většinou když narazíte do zdi, jste již velmi daleko od trati."