Novinky

  • 20.05.2024 Good Verstappen v neděli kromě Imoly opanoval také Nürburgring - v simulátoru

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

Facebook Instagram

FIA počítá s ochranou hlavy i v nižších sériích

 FIA počítá s ochranou hlavy i v nižších sériích

Formule 1 půjde příkladem.

FIA a šéfové týmů nadále zvažují výhody a nevýhody ochran halo a aeroscreen a jedna z nich se může stát součástí vozů F1 už od příští sezóny. Charlie Whiting, bezpečnostní delegát FIA, nepochybuje o užitečnosti tohoto kroku i pro nižší soutěže monopostů. Ty by měly převzít již otestované a osvědčené řešení, ale až když zlevní.

"Teď bych o tom raději nemluvil, protože to bude záviset na tom, kolik to bude stát," vysvětluje Whiting. "Při bezpečnosti se sice nemá hledět hlavně na peníze, ale musíme být realisté. Musí se najít způsob, jak tyto věci udělat rozumně. Nevyhnutelně to bude postupovat dolů do GP2, GP3 a F3, to je nevyhnutelné.

Se současnými přilbami to bylo stejné, nejprve byly pouze pro jezdce F1. Poté, krůček za krůčkem, tyto mimořádné drahé přilby zlevňovaly a sestupovaly dolů po pyramidě soutěží. Stejné to bylo s lanky na kola a toto bude stejný příběh. Když se budou moci začít vyrábět ve větších sériích, cena bude rozumnější. Ale podle mě je nezbytné, aby se to kaskádovitě rozšířilo i do nižších sérií.
"
 
Mnohým fanouškům se představa nového ochranného prvku nelíbí, ale Whiting se o přízeň diváků nebojí. Vozy nemusí být nebezpečné, stačí jen, aby tak vypadaly. Nikdo totiž nechce, aby se jezdci skutečně něco stalo.

"Nehody se postarají o to, aby diváci nadále viděli nebezpečnost tohoto sportu. Ale není nic lepšího, než vidět jezdce po nehodě vylézat z neuvěřitelně zničeného vozu, jak jsme viděli vylézat Fernanda Alonsa (letos v Melbourne). A všichni to očekávali. Když jste viděli Kubicovu nehodu v Kanadě (Robert Kubica, rok 2007), podvědomě jste počítali s tím, že se mu nic nestane. A co mi chceme udělat je, že zvýšíme pravděpodobnost nezranění pilota a přitom neovlivníme sledovanost.