Novinky

  • 19.08.2019 Neutral Pilot týmu Renault Nico Hülkenberg se dnes dožívá 32 let

  • 19.08.2019 Neutral Sacha Fenestraz vybojoval na okruhu Motegi titul japonského mistra formule 3

  • 19.08.2019 Neutral Will Power z Teamu Penske v Pocono Raceway letos poprvé vyhrál závod IndyCar

Facebook Instagram

Vítězství v úvodním zuřivém závodě ukořistil Mortara

Vítězství v úvodním zuřivém závodě ukořistil Mortara

Hockenheimring – 1. závod (Aktualizováno)

Edoardo Mortara vkročil do nové sezony DTM jako její první vítěz. Italský jezdec ve službách Audi se dostal do čela hned po startu a získané vedení si pohlídal až do konce čtyřicetiminutového závodu, který po kolizích nedokončila třetina vozů.

Zimní pauza byla v DTM příliš dlouhá a jezdci stejně jako před rokem demonstrovali, že své nabuzení v úvodním závodě nedokáží zcela krotit. Proto se v sobotu na Hockenheimringu opět děly věci.
 
Glock, Scheider a da Costa se vzájemně vyhnali mimo dráhu už v nájezdu do druhé zatáčky. Da Costa pak poté, co se všichni tři vrátili na trať, poslal Scheidera zpět do trávy, kde mistr let 2008 a 2009 poškodil přední část vozu a stal se prvním odstoupivším.

Had karbonových speciálů se dále vinul do vlásenky, kde nováček Esteban Ocon roztočil Augusta Farfuse a otrhal přední přítlačná křidélka jeho bmw. Následoval čtyřsouboj Wittmanna, di Resty, Vietorise a Greena, který pro posledně jmenovaného skončil kosmetickou úpravou vozu a výletem do štěrku v nájezdu do arény.

Divoké první kolo zakončila ještě kolize Blomqvista s Tambayem v poslední zatáčce, která pro Francouze znamenala stop. Tím však trhání karbonu neskončilo.

Rockenfeller si před Wittmanna pomohl postrčením a podobně to probíhalo i při dalších výměnách pozic za vedoucí trojící Mortara-Müller-Wickens. Juncadella ve třetím kole neukočíroval svůj zatáčecí manévr do arény a cestou do bariéry vzal s sebou i nevinného Glocka.

Počet nepojízdných vozů tím stoupl o dva a aplikována byla první slow zone závodu. Na tu doplatil Rockenfeller, když se ještě před jejím začátkem pokoušel dostat před pomalejšího Spenglera. Kanaďan zavřel dveře a poškodil poslednímu šampionovi Audi zavěšení zadního kola. Svůj stý start tak „Rocky“ oslavil odstoupením.

V 7. kole se znovu začalo závodit po celé délce okruhu a Wickens se s pomocí DRS dostal před Müllera na druhé místo. Další nucené zpomalení však na sebe nenechalo dlouho čekat. Maximilian Götz měl problémy s podřazením v Sachskurve a po hodinách uvíznul na dobro v kačírku.

Zatímco na čele se rozestupy postupně zvětšovaly, ve středu pole se pořadí promíchávalo. Gary Paffett i s poškozeným vozem statečně vzdoroval soupeřům, kteří si před něj hledali cestu.

S Ekströmem si několikrát prohodili pozice, přičemž švédský dravec dostal varování za  manévr ve vlásence, který vytáhl ze svého ralleycrossového rukávu. Paffett nakonec dobyvatelům podlehl a zůstal za branou bodových umístění.

Jamie Green byl potrestán průjezdem boxy a až do cíle byl odsouzen k marnému boji s Augustem Farfusem o 14. místo, který se nesl v duchu dosavadního divokého průběhu závodu.

 

Aktualizováno:

Za kolize z prvního kola žádné dodatečné penalizace nepadly. Daniel Juncadella však bude za svůj exces, při kterému vyřadil Glocka, potrestán posunutím o tři místa vzad na startu nedělního závodu. António Felix da Costa použil během jednoho kola DRS vícekrát, než je povoleno, a k cílovému času mu bylo přičteno 5 sekund. Na pořadí se tím však nic nezměnilo.

 

 Výsledky závodu (40 minut + 1 kolo):

p.
 Jezdec  Značka – Tým
 Čas/Odstup
 Kol
1.
 E.Mortara  Audi - Abt Sportsline
42:11.606
25
2.
 R.Wickens  Mercedes – HWA AMG
+1.657
25
3.
 N.Müller  Audi - Abt
+4.454
25
4.
 P.di Resta  Mercedes – HWA AMG
+8.818
25
5.
 C.Vietoris  Mercedes – Mücke
+10.192
25
6.
 B.Spengler  BMW - MTEK
+20.097
25
7.
 A.Félix da Costa  BMW - Schnitzer
+35.882
25
8.
 M.Martin  BMW - RBM
+41.360
25
9.
 M.Ekström  Audi - Abt Sportsline
+46.455
25
10.
 M.Molina  Audi - Abt
+47.198
25
11.
 G.Paffett  Mercedes – ART
+52.832
25
12.
 M.Tomczyk  BMW - Schnitzer
+55.137
25
13.
 T.Blomqvist  BMW - RBM
+55.530
25
14.
 A.Farfus  BMW - MTEK
+1:08.466
25
15.
 J.Green  Audi - Rosberg
+1:09.184
25
16.
 M.Wittmann  BMW - RMG
+1:10.496
25
17.
 L.Auer  Mercedes – Mücke
+5 kol
20
-
 T.Glock  BMW - RMG
 
 
-
 T.Scheider  Audi - Phoenix
 
 
-
 E.Ocon  Mercedes – ART
 
 
-
 M.Götz  Mercedes – HWA
 
 
-
 M.Rockenfeller  Audi - Phoenix
 
 
-
 D.Juncadella  Mercedes – HWA
 
 
-
 A.Tambay  Audi - Rosberg
 
 

Komentáře ke článku