BMW na novém povrchu v první řadě

Red Bull Ring – kvalifikace na 1. závod
Red Bull Ring dostal pro letošek nový asfaltový povrch. Hrboly jsou minulostí, obrubníky nižší a jezdci DTM během víkendu postupně snižují laťku nejrychlejšího kola. Pole position pro první závod si časem 1:22.795 vyjel Marco Wittmann.
Že se BMW na novém alpském koberci daří, demonstroval druhým časem Tom Blomqvist, který jako první po pěti minutách kvalifikace pokořil hranici 83 sekund. V té době bylo na čele hned šest vozů z Mnichova.
Jejich naprostou dominanci překazili konkurenti z Ingolstadtu a rezervovali si díky Tambayovi a Mortarovi druhou řadu. Není zvykem vídat Mercedes ve Spielbergu vzadu, ovšem tentokrát se Stuttgartským nezadařilo. Vítěz posledního závodu Paul di Resta se jako jediný dokázal probojovat do první desítky.
p.
|
Jezdec | Značka – Tým |
Čas
|
Odstup
|
1.
|
![]() |
BMW - RMG |
1:22.795
|
|
2.
|
![]() |
BMW - RBM |
1:22.814
|
+0.019
|
3.
|
![]() |
Audi - Rosberg |
1:22.903
|
+0.108
|
4.
|
![]() |
Audi - Abt Sportsline |
1:22.932
|
+0.137
|
5.
|
![]() |
BMW - RMG |
1:22.937
|
+0.142
|
6.
|
![]() |
BMW - RBM |
1:22.957
|
+0.162
|
7.
|
![]() |
BMW - Schnitzer |
1:22.997
|
+0.202
|
8.
|
![]() |
Mercedes – HWA AMG |
1:22.998
|
+0.203
|
9.
|
![]() |
BMW - Schnitzer |
1:23.000
|
+0.205
|
10.
|
![]() |
Audi - Abt Sportsline |
1:23.005
|
+0.210
|
11.
|
![]() |
BMW - MTEK |
1:23.062
|
+0.267
|
12.
|
![]() |
Mercedes – HWA |
1:23.085
|
+0.290
|
13.
|
![]() |
Mercedes – HWA AMG |
1:23.128
|
+0.333
|
14.
|
![]() |
BMW - MTEK |
1:23.150
|
+0.355
|
15.
|
![]() |
Audi - Abt |
1:23.218
|
+0.423
|
16.
|
![]() |
Mercedes – HWA |
1:23.223
|
+0.428
|
17.
|
![]() |
Audi - Phoenix |
1:23.242
|
+0.447
|
18.
|
![]() |
Audi - Rosberg |
1:23.244
|
+0.449
|
19.
|
![]() |
Audi - Phoenix |
1:23.265
|
+0.470
|
20.
|
![]() |
Mercedes – Mücke |
1:23.368
|
+0.573
|
21.
|
![]() |
Audi - Abt |
1:23.379
|
+0.584
|
22.
|
![]() |
Mercedes – ART |
1:23.416
|
+0.621
|
23.
|
![]() |
Mercedes – ART |
1:23.459
|
+0.664
|
24.
|
![]() |
Mercedes – Mücke |
1:23.534
|
+0.739
|
Za kolizi z Hockenheimu bude António Félix da Costa odsunut na startu závodu o tři místa vzad.
Na základě teoretických časů z Q1 dojde k přerozdělení zátěží. Vozy BMW budou muset přiložit 5 kg, zatímco konkurence stejná závaží odebere.