Glock neohroženě vítězí, potřetí v DTM

Red Bull Ring – 2. závod
Před čtrnácti dny jej v Hockenheimu diskvalifikace připravila o druhé místo, dnes si Timo Glock vzal ztracené body zpět, i s úroky. Po suverénním výkonu si bývalý jezdec formule 1 ve Spielbergu vysloužil své třetí vítězství v DTM.
Čistá rychlost a odlišná strategie pomohla Mattiasi Ekströmovi z jedenáctého na druhé místo. Zatímco BMW a Audi měli své zástupce na stupních vítězů, Mercedesu se nepodařilo vkročit do první desítky. Nejlepším jezdcem s trojcípou hvězdou na kapotě byl dvanáctý Daniel Juncadella.
Delší ze dvou rakouských závodů nepostrádal napětí ani jiskru. Glock si krátce po startu ze třetí pozice poradil s Félixem da Costou a o kolo později zopakoval stejný manévr, tentokrát s přispěním DRS, i na vedoucím Greenovi.
Už po pár kilometrech musel na scénu safety car, když Wickens kolidoval v šesté zatáčce s Müllerem. Kanaďan byl za způsobení kolize potrestán průjezdem boxy, Müllera to však do závodu už nevrátilo.
Félix da Costa se po restartu pokusil atakovat druhého Greena, nicméně neuspěl a ztratil navíc další tři pozice ve prospěch Mortary, Farfuse a Martina.
Glock si na čele rychle vyjel pohodlný náskok a i po zastávkách v boxech se spolu s Greenem začal svým bezprostředním pronásledovatelům vzdalovat. V té době se však rozhořel boj na dálku s nikým menším než Mattiasem Ekströmem.
Mistr let 2004 a 2007 vsadil na odlišnou strategii a k mechanikům zamířil až po 28 kolech, v poslední možný okamžik. Mezitím se mu na volné trati dařilo postupně ukrajovat z virtuálního rozestupu.
Z boxů vyjel na třetím místě, s Greenem na dohled. Jeho anglický kolega rychle rozpoznal, že nemá smysl klást švédskému dobyvateli velký odpor a poměrně lacino odevzdal svoji druhou příčku.
Ještě před tím se však odehrála jedna z klíčových situací závodu. Félix da Costa si ve třetí zatáčce postrčením pomohl před Mortaru, který se tím nechal vyprovokovat k odvetné akci. Výsledek? Oba soupeři mimo dráhu. Portugalec ovšem mohl pokračovat, zatímco Ital se švýcarským pasem beznadejně uvíznul ve štěrku a připravil se tak o možnost odjet ze Spielbergu jako vedoucí muž průběžného pořadí.
Tvrdě se však bojovalo i ve středu pole. Tak dlouho bušil Gary Paffett na Scheiderovy vrata k bodovaným pozicím, až se ucho utrhlo. Aktér loňského spielbergského skandálu vytlačil tou dobou nejlepšího zástupce Mercedesu až na trávu, kde přišel o další dvě pozice.
Glock si v závěru pohlídal rychlého Ekströma a zajistil, že po včerejším Wittmanově triumfu si tým RMG z Rakouska odveze i druhý vítězný pohár.
Mortara bude za kolizi s Félixem da Costou potrestán posunutím o tři pozice dozadu na startu příštího závodu. Portugalec vyvázl s varováním.
Výsledky závodu (60 minut + 1 kolo):
p.
|
Jezdec | Značka – Tým |
Čas/Odstup
|
Kol
|
1.
|
![]() |
BMW - RMG |
1:01:30.006
|
42
|
2.
|
![]() |
Audi - Abt Sportsline |
+2.215
|
42
|
3.
|
![]() |
Audi - Rosberg |
+6.014
|
42
|
4.
|
![]() |
BMW - MTEK |
+10.399
|
42
|
5.
|
![]() |
BMW - RBM |
+11.012
|
42
|
6.
|
![]() |
BMW - RBM |
+11.643
|
42
|
7.
|
![]() |
BMW - RMG |
+12.242
|
42
|
8.
|
![]() |
Audi - Phoenix |
+14.301
|
42
|
9.
|
![]() |
BMW - MTEK |
+16.607
|
42
|
10.
|
![]() |
Audi - Phoenix |
+20.127
|
42
|
11.
|
![]() |
Audi - Rosberg |
+20.937
|
42
|
12.
|
![]() |
Mercedes – HWA |
+21.331
|
42
|
13.
|
![]() |
Mercedes – ART |
+21.858
|
42
|
14.
|
![]() |
Audi - Abt |
+22.178
|
42
|
15.
|
![]() |
Mercedes – HWA AMG |
+22.537
|
42
|
16.
|
![]() |
Mercedes – Mücke |
+23.344
|
42
|
17.
|
![]() |
Mercedes – Mücke |
+23.684
|
42
|
18.
|
![]() |
Mercedes – ART |
+25.286
|
42
|
19.
|
![]() |
BMW - Schnitzer |
+26.232
|
42
|
20.
|
![]() |
Mercedes – HWA AMG |
+26.565
|
42
|
21.
|
![]() |
BMW - Schnitzer |
+32.223
|
42
|
22.
|
![]() |
Mercedes – HWA |
+33.139
|
42
|
-
|
![]() |
Audi - Abt Sportsline |
|
23
|
-
|
![]() |
Audi - Abt |
|
1
|