Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Ferrari i McLaren si musí poradit s pneumatikami

Ferrari i McLaren si musí poradit s pneumatikami

Dva velké týmy trápí stejný problém.

Loni se šéf Scuderie Ferrari netajil, že svůj tým tlačí především do zlepšení pohonné jednotky a spolu s ní i kvalifikační rychlosti. I po letošní VC Monaka ho trápí kvalifikační výkony, ale tým se potřebuje zaměřit na pneumatiky. Ferrari zažilo velké kvalifikační zklamání už ve Španělsku a start za dvojicí vozů Red Bullu jej možná připravil o vítězství. V Monaku Ferrari kleslo na úroveň týmů Force India a Toro Rosso a to i proto, že Sebastian Vettel byl v Q3 o 2 desetiny sekundy pomalejší než v Q2.

"Když se podíváme na závod, tak ve snaze získat pozice jsme museli přistoupit k agresivní strategii a to nás dostalo za Felipeho Massu, který by neměl být našim soupeřem. Volba strategie byla správná, ale nemuseli bychom ji udělat, kdybychom měli lepší kvalifikaci. Tento problém si zaslouží, abychom se mu věnovali velmi podrobně," řekl Maurizio Arrivabene.

Zaostávání vozů Ferrari v kvalifikaci není žádnou novinkou, ale mohou za tím být jiné důvody než v předchozích letech.

"Vozy posledních sezón jsou velmi odlišné, a i když máte stejný problém jako předtím, nemusí za ním být stejný důvod. Je vidět, že stačí i nový asfalt a jezdci najednou dávají zcela jinou zpětnou vazbu, takže je těžké dělat nějaká srovnání."

Traťový šéf inženýrských činností Ferrari, Jock Clear, byl v Monaku viděn, jak se zajímá o soupeře a jejich zacházení s pneumatikami a koly. Je pravděpodobné, že se snažil přijít na to, jak snižují tlak v pneumatikách. Problém s obcházením pravidla o minimálním tlaku v pneumatikách se řeší už od začátku sezóny a FIA ani Pirelli se zřejmě stále nepodařilo odhalit způsob, jak některé týmy získávají výhodu. Pirelli pak z bezpečnostních důvodů musí stanovovat velmi vysoký minimální tlak a týmy, které ho nedokáží snížit na běžnou úroveň, mají velký problém donutit pneumatiky fungovat správně a dostat je na ideální teplotu. Jména týmů neznáme, samozřejmě je podezříván vítězný stroj Mercedesu, ale zatímco Nica Rosberga v Monaku připravily studené pneumatiky o místo na stupních vítězů a Lewis Hamilton se po výměnách pneumatik i safety car fázích trápil s dlouhou zahřívací fází, Daniel Ricciardo právě v těchto chvílích útočil.
 
Na pneumatiky se v Monaku stěžoval i Fernando Alonso z McLarenu.

"Pneumatiky byly naším velkým problémem," netají jezdec McLarenu. "Nedařilo se nám je správně zahřívat a v kvalifikaci to byl velký problém."

Podle Autosportu měl McLaren v extrémně pomalém Monaku i další problém. Svůj letošní vůz navrhl a vyvíjí tak, aby udržel relativně nízký aerodynamický odpor, což na rovinkách částečně kompenzuje nízký výkon pohonné jednotky Honda, ale zároveň vůz odsuzuje k jízdě s nižším přítlakem. V Monaku na výkonu motoru ani aerodynamickém odporu moc nezáleží, zato přítlak je mimořádně důležitý. Bez agresivních průjezdů zatáčkami se pak pneumatiky nedaří dostat na správnou teplotu.