Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Mercedes vysvětluje omezení radiokomunikace

Mercedes vysvětluje omezení radiokomunikace

Přesný seznam výjimek zatím neexistuje.

Během sledování závodu v Baku mnohé fanoušky zaskočilo, jak přísné jsou nyní pravidla omezující komunikaci jezdce s boxovou zídkou, která Mercedesu nedovolila poradit Hamiltonovi při hledání správného nastavení motoru. Hlavní myšlenkou za tímto omezením je, aby jezdci na trati řešili problémy sami, a pokud se jim to nepodaří, alespoň vzniknou nečekané situace a výsledky. Blíže se současnou situaci pokusil vysvětlit sportovní ředitel týmu Mercedes.

"Letos jsou omezení tvrdší než v předchozích sezónách, hlavně v oblastech režimů motoru, převodovky a při startovní proceduře," řekl Ron Meadows. "To je důvod, proč vídáte rozdíly v startech i v celkových výkonech.

V první řadě se musíme ujistit, že do vysílačky neřekneme něco, co by nás dostalo do problémů (s FIA). Pokud potřebujeme říct něco, co není zahrnuto v předpisech, musíme se nejprve zeptat ředitelství závodu, takže kontaktujeme Charlieho Whitinga. Když identifikujeme problém, pošleme mu informace, mluvíme s našimi inženýry i s FIA a hledáme způsoby vyřešení našeho problému. Potřebujeme dokázat, že se jedná o problém ohrožující bezpečnost, nebo že je velká pravděpodobnost, že vůz nedokončí závod. (V Baku) jsme ve snaze vyřešit problém komunikovali i s našimi lidmi v Brixworthu a Brackley a inženýry v zadní části garáže a taky závodními inženýry. Jakmile jsme odhalili problém, snažili jsme se na něj Lewise upozornit."
 
Pravidla nejsou přesná a o některých problémech se rozhoduje za pochodu, když se poprvé vyskytnou.

"Pokračujeme ve zkoumání pravidel. O co můžeme a o co nemůžeme požádat je momentálně poměrně subjektivní. Nyní bychom nemohli sestavit kompletní seznamy věcí, které se smějí a nesmějí říkat. Seznamy se rozšiřují během každého závodního víkendu. Charlie nám nechce házet klacky pod nohy, chce vidět všechny jezdce dokončit závod, ale nechce, abychom jim pomáhali s řízením vozů."