Novinky

  • 12.11.2019 Neutral Toro Rosso nemění sestavu pro příští rok: Pierre Gasly a Daniil Kvjat

  • 12.11.2019 Neutral Alexander Albon byl potvrzen jako jezdec Red Bull Racingu pro rok 2020

  • 08.11.2019 Good V areálu PVA Expo Praha v Letňanech dnes začíná výstava závodní techniky Racing Expo

Facebook Instagram

Hamilton má v Rakousku poslední pohonnou jednotku

 Hamilton má v Rakousku poslední pohonnou jednotku

Penalizacím se nevyhne.

Lewise Hamiltona už začínají dohánět technické problémy ze začátku sezóny. Úřadující mistr světa v Rakousku použije dvě části z páté pohonné jednotky, poslední dovolené pravidly. Jakmile bude potřebovat něco ze šesté, dostane penalizaci.

Přesněji používá páté turbo i páté MGU-H. Za použití první části šesté pohonné jednotky přijde na startu nejbližší velké ceny o 10 pozic a za druhou (a každou další) o dalších 5. Kromě toho v Rakousku používá čtvrtou řídící elektroniku, čtvrté baterie a třetí spalovací motor a třetí MGU-K.

"Tento víkend začínám používat svůj poslední motor," prozradil novinářům Hamilton. "Kvůli tomu mě čeká minimálně jeden závod, ve kterém budu muset startovat strašně daleko vzadu. A je pravděpodobné, že do konce sezony budu potřebovat ještě dva nové motory, šestý a sedmý. Nejhorší na tom je, že jsem jediný jezdec, který má s Mercedesem takový problém. Samozřejmě, je to náročné pro celý tým, přitom jsme tým Mercedes, takže byste čekali, že ze čtyřiceti motorů budeme mít ty nejlepší. Ale už se to nedá změnit a tento motor musím využít co nejlépe a snad i jeden nebo dva další.

Je těžké podívat se do tabulky a vidět dalších sedm jezdců Mercedesu držet se plánu. Všichni jsou na druhém motoru a zůstávají jim čtyři a mně zůstává jeden. Samozřejmě, nejsem z toho nadšený, ale nemohu s tím nic udělat."

Když si je jistý, že minimálně do jednoho závodu odstartuje z hloubky pole, vybere si takový, kde bude moci předjíždět a rychle se vrátit na body.

"Snažím se na to dívat optimisticky, ale někde se předjíždí velmi těžko, takže by byla velmi velká šance, že Nico vyhraje a já budu přinejlepším druhý."

Toto Wolff s Hamiltonem částečně nesouhlasí, inženýři Mercedesu na čele s Andym Cowellem, šéfem motorového oddělení, udělají vše proto, aby sedmou pohonnou jednotku nepotřeboval.

Jezdec ICE TC MGU-H MGU-K ES CE
Hamilton 2 4 4 2 3 3
Rosberg 2 2 2 2 2 2
Vettel 3 3 3 2 3 3
Räikkonen 2 3 3 2 2 3
Massa 2 2 2 2 2 2
Bottas 2 2 2 2 2 2
Ricciardo 2 2 2 2 2 2
Verstappen 2 2 2 2 2 5
Hulkenberg 2 2 2 2 2 2
Perez 2 2 2 2 2 2
Magnussen 2 2 2 2 2 2
Palmer 2 2 2 2 2 3
Kvjat 3 3 3 2 2 2
Sainz 3 3 3 2 2 2
Ericsson 3 3 2 2 2 2
Nasr 3 2 3 2 2 2
Alonso 3 3 3 3 3 3
Button 4 4 4 4 2 2
Wehrlein 2 2 2 2 2 2
Haryanto 2 2 2 2 1 1
Grosjean 2 2 2 3 2 2
Gutierrez 2 2 2 2 2 2

(před VC Rakouska)

Komentáře ke článku