Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Ecclestone předpovídá dominanci Mercedesu

Ecclestone předpovídá dominanci Mercedesu

Nikdo jiný nemá tak dobré hybridní motory.

Jaký je Bernie Ecclestone verze 2017? Zcela stejný jako ten loňský. Chce rázně omezit dominanci Mercedesu a zbavit se hybridních motorů, hodit všechny sportovní pravidla do koše a má i vlastní představu o tom, jak zaujmout mladou generaci potenciálních fanoušků.

Odstranění moderních hybridních technologií a ukončení dominance Mercedesu bude podle něj kráčet ruku v ruce. Velké úpravy na straně aerodynamiky nestačí, protože největší zbraní stříbrných šípů jsou motory.

"Red Bull věří, že Mercedes porazí lepší aerodynamikou," cituje Ecclestona Sport Bild. "Já bych si tím ale nebyl tak jistý. Mercedes má stále velkou výhodu díky svým motorům. Proto bychom měli co nejdříve zavést nová motorová pravidla. Nezáleží na tom, jaká budou. Důležité je pouze zbavit se hybridních motorů. Jean Todt (prezident mezinárodní Automobilové Federace) si myslí, že toto je budoucnost. Může mít pravdu, pokud mluví o silničních automobilech, ale v F1 chtějí lidé vidět něco speciálního. Chtějí, abychom měli hlučné silné motory, které zkrotí pouze nejlepší jezdci na světě. Fotbalisty nikdo nenutí hrát v ortopedických botách jenom proto, že tento typ obuvi je nyní populární v každodenním životě."

Dalším receptem na potěšení fanoušků je zrušení složitých Sportovních pravidel F1, aby si jezdci mohli vzájemně ničit monoposty.

"Pravidla se musí změnit. Všechny. Jsou příliš komplikovaná. Tohle je zábavný byznys, ale jak můžeme bavit lidi, když ti nám vůbec nerozumí? Ani jezdci už nevědí, co smí a co ne. A kniha pravidel jakoby jim občas říkala: "Nezávoďte!"A když se občas dotknou, tak co? Ať si to vyřeší sami!"

Ecclestone se nevzdává ani nápadu na modernizaci závodu. Měl by se rozdělit na dva kratší sprinty s přestávkou uprostřed kvůli sponzorům a rozhovorům s jezdci a dvojnásobnému počtu startů.

"Mladí lidé už neudrží pozornost tak dlouho, proto dává smysl rozdělit závod na dva sprinty. Dvakrát 40 minut závodění je pro televizního diváka atraktivnější než jedna nudná velká cena," řekl 86letý Ecclestone.