Novinky

  • 01.12.2020 Neutral Haas oznámil, že jeho jezdcem ve F1 v roce 2021 bude Nikita Mazepin

  • 01.12.2020 Neutral Lewis Hamilton byl pozitivně testovaný na COVID-19 a nepojede víkendovou velkou cenu

  • 01.12.2020 Neutral Od dnešního dne je novým šéfem Audi Motorsport Julius Seebach

Facebook Instagram

Red Bull bude na straně FIA a FOM

Red Bull bude na straně FIA a FOM

Továrny budou muset sdílet i nastavení elektroniky

Z nedávného setkání všech nejdůležitějších lidí zákulisí F1 se Christian Horner vrátil spokojenější než šéfové týmů automobilek. Osobně by si sice stále přál návrat k velkým atmosférickým motorům, které by byly extrémně levné, ale jako šéf největšího z netovárních týmů je spokojen i s návrhem hybridních turbomotorů V6 bez MGU-H a s více standardizovanými oblastmi, ale i většími bateriemi a vyššími otáčkami. Prozradil i plán na homologaci nastavení elektroniky spolu s pohonnou jednotkou, neboť v současnosti se předpokládá, že automobilky mají pár triků přístupných pouze jejich továrním týmům.

"Musím říci, že z Paříže jsem se vracel s dobrým pocitem," řekl Horner pro Motorsport. "FIA a FOM měly konečně jednotnou vizi budoucnosti motorů. To mě potěšilo víc než samotná specifikace. Byl bych rád, kdyby to byly motory V10 nebo V12, ječící atmosférické motory. V tomto jsem tak trochu dinosaurus, ale akceptuji, že žijeme v současném světě a proto byl vybrán motor V6 s turbem.

Soustředili se (lidé z FOM a FIA) na pár klíčových oblastí. Jednou je zvuk, jeho návrat do F1, protože je součástí dědictví, makeupem tohoto sportu. Nezávislý tým jako Red Bull také potěšilo, že chtějí dosáhnout absolutní totožnosti motorů pro zákazníky (s těmi pro tovární tým), a to nejen v produktu, ale také v oblasti elektroniky. Elektrické nastavení bude muset být homologováno. FIA bude chtít, aby byly motory zcela stejné po každé stránce.

Kromě toho se pracuje na standardizaci mnoha částí, turba, vnějšího designu. Mezi motory různých výrobců budou menší rozdíly. Momentálně jsou rozdíly příliš velké, výrobci šasi jsou pod velkým tlakem. Takže FIA ​​se v podstatě podívala na motor a řekla si: Zaprvé je drahý, zadruhé nesplňuje nároky na zvuk a zatřetí vznikly příliš velké rozdíly mezi nejlepším a nejhorším. Nyní chtějí tyto rozdíly zmenšit. Jako tým nejvíce, nebo řekněme více, ovlivníte prostřednictvím šasi. Některým výrobcům a továrním týmům se to nebude líbit, ale podle mě jsou pro sport nejdůležitější jezdci, týmy jsou sekundární a motory terciární."

Komentáře ke článku