Novinky

  • 04.12.2022 Bad Zemřel bývalý pilot F1 Patrick Tambay, bylo mu 73 let.

  • 02.12.2022 Bad VC Číny F1 se nepojede ani v roce 2023, chybět bude počtvrté za sebou

  • 17.11.2022 Good Nico Hülkenberg se vrací do F1, v sezoně 2023 bude jezdit za Haas

Facebook Instagram

Red Bull se s Porsche možná nedohodne

Red Bull se s Porsche možná nedohodne

Německá automobilka je ve složitém období.

Ukazuje se, že přestože se jednání Red Bullu s Porsche dostala do pokročilé fáze, ještě není ruka v rukávu. Může se stát, že do vývoje nové hybridní pohonné jednotky se nakonec pustí pouze sesterské Audi, které to už oficiálně oznámilo. Je možné, že rakouský výrobce energetických nápojů a německý výrobce automobilů jen nechtějí pokazit překvapení, které nachystali již na tenhle víkend, na domácí trať Maxe Verstappena. Problémy však mohou být i reálné a šéf týmu Red Bull tvrdí, že smlouvy ještě nebyly podepsány.

Víme, že Porsche se chystá odkoupit polovinu společnosti Red Bull Technology, která v Milton Keynes vyrábí šasi a převodovky pro tým F1. Ve stejném areálu vyrostla budova Red Bull Powertrains, kde už první zaměstnanci zkoumají různé směry vývoje pohonné jednotky pro rok 2026. Jedním z kamenů úrazu je prý rozdělení hlasovacích práv, které nemusí kopírovat vlastnické podíly. A přece jen, někdo by měl mít hlavní slovo, i když budou mít dvě společnosti stejný podíl.

Navíc to už tak vypadá, že než by se Porsche dostalo do F1, už by nebylo sesterskou automobilkou Audi. Nový generální ředitel Volkswagenu, Oliver Blume, totiž plánuje automobilku, která vždycky měla v koncernu speciální místo, opět vyjmout do samostatné společnosti, podobně jako bylo Ferrari vyňato z koncernu FCA. Volkswagen může na burze získat kolem 85 miliard amerických dolarů, které by obratem investoval do vývoje elektromobilů a baterií, aby technologicky předčil elektromobily Tesly a zajistil si zářnou budoucnost.

Nejsme pod časovým tlakem. Rok 2026 je ještě tři a kousek roku vzdálený,“ řekl šéf týmu Red Bull, Christian Horner. „Takže nemáme důvod spěchat. Pokračujeme v konstruktivních diskusích.

Dokážeme si vyrobit vlastní motor,“ tvrdí šéf motorsportu Red Bullu, Helmut Marko. „To bychom pak byli spolu s Ferrari jediní, kteří si dělají pod jednou střechou celý vůz i motor.

Dokázal by Red Bull vítězit i se zcela vlastním motorem? Foto: Red Bull

Spekuluje se také o zájmu Hondy opět se vrátit do F1, tentokrát u příležitosti výměny klasického paliva z ropy za náhradu z obnovitelných zdrojů, což se také stane v roce 2026. Díky zřízení vlastního motorového oddělení je Red Bull ve výhodné pozici, takže i kdyby si nenašel skutečného motorového partnera, jistě by dokázal najít alespoň sponzora z řad menších automobilek, která by ale ideálně měla přispět i po stránce know-how v oblasti hybridních technologií.

Zdroj: f1i, grandprix, úvodní foto: Red Bull