Novinky

  • 17.01.2019 Neutral Další zemí, mající zájem o VC F1, je Finsko

  • 16.01.2019 Neutral Mick Schumacher by se měl stát testovacím jezdcem Ferrari

  • 15.01.2019 Neutral Ferrari poprvé vyjede s novým vozem F1 při filmovacím dni 17. února

Facebook Instagram

Týmy IndyCar budou rozhodovat o nových vozech

Týmy IndyCar budou rozhodovat o nových vozech

Ve hře je i soupeření více výrobců šasi

Ačkoliv si v letošní sezoně fanoušci užívají „nových“ vozů IndyCar Series, nejde úplně o nové monoposty. Dallara jen vyrobila nový aerodynamický balíček, který se montuje na podvozek DW-12, který debutoval už před šesti lety. Současný aerokit je za tu dobu už třetím. IndyCar už pomalu začíná připravovat nástupce stávajícího monopostu.

Týmy během letošního léta čeká celá řada strategických rozhodnutí. Odhlasovat si třeba musí, kdy by měl nový vůz debutovat. Podle webu Racer.com jsou ve hře dvě alternativy – 2021 a 2022. Původní plán IndyCar počítal s tím, že nový vůz se představí v roce 2021, odklad o rok ale není vyloučený.

Ve stejném roce by totiž IndyCar ráda zavedla nové motory a odklad zavedení šasi o další rok by mohl týmům výrazně finančně ulevit. Podmínkou by samozřejmě bylo, aby nový agregát byl k šasi upevněn stejně jako současný. Pokud by si týmy odhlasovaly odklad nových šasi o rok, mohly by do starých vozů nainstalovat nové motory a bez větších modifikací by je po roce mohly přemístit do nových monopostů.

Jak odhalil Racer, IndyCar počítá s tím, že nový motor bude mít výrazně vyšší výkon. Místo stávajících 750 koňských sil chce série, aby nová generace pohonných jednotek dosahovala 900 koní. Dost pravděpodobně by to ale znamenalo zdražení oproti stávajícím motorům. IndyCar se také snaží, aby se k Hondě a Chevroletu připojil další dodavatel.

Právě s tím, jestli se podaří nalákat třetího dodavatele motorů, údajně souvisí i to, zda bude do IndyCar nadále dodávat vozy jeden výrobce, nebo jestli bude o přízeň týmů soupeřit více dodavatelů šasi.

V případě, že by v IndyCar zůstala jen dvojice dodavatelů, kloní se série podle Raceru k tomu, aby i nadále dodávala monoposty jen jedna společnost. Pokud by byli dodavatelé motorů tři, otevírá to prostor k tomu, aby IndyCar pouze stanovila kritéria a nechala více výrobců šasi, aby postavili vůz a ten nabízeli týmům.

Komentáře ke článku