reklama

Novinky

  • 25.05.2018 Neutral Bývalý vítěz IndyCar Gil de Ferran se stal poradcem týmu McLaren

  • 25.05.2018 Good První závod F2 v Monaku vyhrál Arťom Markelov (Russian Time)

  • 24.05.2018 Good Ve druhém tréninku na VC Monaka byl nejrychlejší Daniel Ricciardo (Red Bull)

Facebook Instagram
reklama
reklama

Grosjean dostal trest za způsobení nehody

Grosjean dostal trest za způsobení nehody

Haas: Návrat mezi lepší ze středu pole

Když už jezdci sedmi menších týmů nemají šanci závodit se šesti jezdci ze špičky, dávají si za cíl sedmé místo. "Nejlepší ze zbytku světa" byl tentokrát Kevin Magnussen a díky vypadnutí Kimiho Räikkönena bral body za šesté místo. Není divu, že byl po závodě maximálně spokojený.

"Měl jsem velmi dobrý start. Dostal jsem se až na úroveň red bullů, ale nechtěl jsem se s nimi pouštět do křížku, protože jsem věděl, že budou mnohem rychlejší. Mým úkolem bylo udržet sedmé místo a usadit se tam. V obraně se mi dařilo, vyhnul jsem se zmatku v prvním kole, takže můžu být šťastný. Byl to úspěšný víkend a myslím si, že jsme si zasloužili výsledek, jaký jsme dosáhli naposledy v Bahrajnu. Přitom bychom měli body sbírat pravidelně, "řekl Magnussen.


Neměl ale úplně pravdu. Byl při zrodu velké havárie Romaina Grosjeana s dvěma soupeři, přičemž jeho parťák dokonce tvrdí, že Magnussenovo zaváhání všechno odstartovalo.

"Není moc co říct. Ve třetí zatáčce jsem ztratil kontrolu nad zádí vozu a prostě dostal smyk. Když se podíváte na záznam, tak uvidíte, že jsem chtěl zabránit srážce s týmovým kolegou. Viděl jsem, jak se Kevinův vůz zavlnil, tak jsem dal nohu dolů z plynu a vůz si začal dělat, co chtěl. Je mi líto ostatních jezdců, ale když se vůz už jednou pohnul, nedalo se nic dělat."

FIA ale usoudila, že to nebylo zcela tak, jak Grosjean říká. Udělila mu trest ztráty tří startovních pozic, který si bude muset odpykat na nejnevhodnějším místě, v Monaku. Kromě toho mu na účet přibyly dva trestné body. Pozornosti stevardů totiž neuniklo, že francouzský jezdec položil nohu zpět na plyn, proto takové množství kouře od pneumatik. Tvrdil jim, že když už mířil na pravou stranu trati, přidal plyn, aby se dostal až za vnitřní okraj třetí zatáčky. S přidáváním však začal už v čase, když vůz směřoval ven z trati, čímž ho nasměřoval zpátky na ni.

reklama
reklama

Komentáře ke článku