Novinky

  • 17.01.2019 Neutral Další zemí, mající zájem o VC F1, je Finsko

  • 16.01.2019 Neutral Mick Schumacher by se měl stát testovacím jezdcem Ferrari

  • 15.01.2019 Neutral Ferrari poprvé vyjede s novým vozem F1 při filmovacím dni 17. února

Facebook Instagram

Vettel: Na normálních pneumatikách jsme mohli být horší

Vettel: Na normálních pneumatikách jsme mohli být horší

Po testovací jízdě změnil názor

Minulý týden ve Španělsku byly pneumatiky Pirelli o čtyři milimetry tenčí než obvykle, což způsobilo nemalou kontroverzi. V padoku i v médiích se povídalo, že úprava jde na ruku Mercedesu, který měl v zimních testech na této trati větší problémy s tvorbou puchýřů než jiné týmy.

Verze příběhu od Pirelli říká, že velké puchýře nacházelo na pneumatikách vrácených od většiny týmů, proto si od FIA vyžádalo výjimku nejen pro Barcelonu, ale i Silverstone a Paul Ricard, tedy okruhy s novým, hladkým asfaltovým kobercem.

Jiná verze tvrdí, že Mercedes využil svůj vliv na výrobce pneumatik. Snad nejhlasitěji se jí chytil Dr. Helmut Marko, poradce Red Bullu pro motorsport.

"To je výhoda některých týmů, kterou my nikdy nebudeme mít," řekl Marko v rozhovoru pro Bild. "Když je tým F1 zároveň automobilkou, tak má tento nástroj. My vyrábíme energetické nápoje, takže přirozeně nemáme takový vliv jako výrobce osobních automobilů."

Olej do ohně přilil Sebastian Vettel. Poté, co jezdci Mercedesu startovali z první řady a byli i prvními dvěma v cíli, vyslovil podezření, že rozhodnutí Pirelli ovlivnilo výsledek závodu v neprospěch Ferrari.

"Možná (upravené pneumatiky) sedí jiným týmům více než nám," řekl čtyřnásobný šampion.

Opravdu to tak vypadalo, když ve Španělsku Mercedes ukončil Vettelovu šňůru tří pole position v řadě. V neděli Němec navíc absolvoval o jednu výměnu pneumatik více než soupeři. Shodou okolností ale týmy zůstaly v Barceloně, protože včera a dnes dostaly příležitost testovat. Zůstal i Vettel a včera jezdil s "normálními" i upravenými pneumatikami a dokázal otevřeně přiznat, že se mýlil.

"Myslím, že je to už jasné. Obyčejně nemáte možnost znovu se podívat na rozhodnutí, které jste předtím udělali, ale my jsme dnes tuto možnost využili. Podle výsledku se dá říci, že pokud bychom v neděli měli normální pneumatiky, tak bychom na tom asi byli ještě hůře. Takže si myslím, že to bylo správné rozhodnutí a že pouze vlastní chybou jsme měli kratší životnost pneumatik než jiné týmy."


Šéf týmu Mercedes Toto Wolff v reakci na Markovo vyjádření uvedl, že dotyčný podle něj vidí duchy. Stejnou frázi použil, když Marko před začátkem minulé sezony Mercedes obvinil z toho, že jeho kvalifikační režim motoru je závislý na spalování oleje spolu s palivem.

"Není to poprvé, co doktor vidí duchy," řekl Toto Wolff. "Během zimních testů se objevil problém s puchýři, a to i na voze Red Bullu. Zadní pneumatiky vypadaly jako země vulkánů. Proto je Pirelli zlepšilo. Explodující pneumatiky nejsou něco, co by podpořilo prodeje."

Komentáře ke článku