Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Finále příští sezony IndyCar bude hostit Laguna Seca

Finále příští sezony IndyCar bude hostit Laguna Seca

Návrat legendárního okruhu byl potvrzen

Šampionát IndyCar Series se vrací na oblíbený kalifornský okruh Laguna Seca ležící jižně od San Franciska. Návrat amerických formulí na populární dráhu v úterý posvětili zastupitelé okresu Monterey a série ihned s majiteli okruhu podepsala tříletý kontrakt.

Příští rok bude podle smlouvy Laguna Seca hostit finále šampionátu. Ten v Kalifornii vyvrcholí 22. září 2019. Zbytek kalendáře IndyCar teprve zveřejní. Na trati u městečka Monterey závodila IndyCar, respektive šampionát pořádaný CART, v letech 1983 až 2004, přičemž od roku 1989 do roku 1996 hostila Laguna Seca finálový závod.

„Nedovedu si představit atraktivnější destinaci pro finále sezony IndyCar,“ komentoval smlouvu výkonný ředitel společnosti Hulman & Co, která IndyCar vlastní, Mark Miles. „Monterey je místem, kde lidé chtějí být, a my tam přivezeme všechny naše hosty. Myslím, že je to pro nás skvělá volba,“ dodal.

„Je to skvělá zpráva, ale já asi nebudu objektivní,“ reagoval majitel týmu Rahal Letterman Lanigan Racing Bobby Rahal. „Já sám jsem tam vyhrál čtyři závody IndyCar, také svůj první v Can-Am. Náš tým zde vyhrál díky Bryanu Hertovi a Maxu Papisovi a vítězili jsme i ve sportovních vozech. Skoro bych se vsadil, že na Laguně Sece mám více vítězství jako pilot a majitel týmu než na kterékoliv jiné trati."

Web Racer odhalil i některé podrobnosti ze smlouvy mezi okruhem a IndyCar. Za pořádání závodu zaplatí majitelé IndyCar poplatek buď 1,2 milionu dolarů, pokud bude bezprostředně závodu IndyCar předcházet závod IMSA, nebo 1,5 milionu dolarů. Podobnou částku platila i nedaleká Sonoma. V programu IndyCar doprovodí až tři série z programu Mazda Road to Indy.

Lagunu Secu čekají některé úpravy kvůli bezpečnosti. Třeba výměna vysokých obrubníků, vyasfaltování pásu za obrubníky u šikany Corkscrew, instalace značek označujících brzdné body, úprava ochranných bariér z pneumatik a jejich prodloužení v některých zatáčkách a rozšíření plotů, které mají zachytit případné létající úlomky.

Takto vloni ve voze Indy Lights viděl okruh Laguna Seca Zach Veach:

 

V roce 2020 je pak v plánu, pokud majitelé budou mít dostatek prostředků, pokládka nového asfaltu po celé délce dráhy. IndyCar by také chtěla vyasfaltovat únikovou zónu 2. zatáčky a nainstalovat ochranný plot mezi dráhu a pit lane.

Ačkoliv je finále sezony 2019 v plánu o týden později než to letošní, těžko věřit, že by IndyCar uspořádala o dvou po sobě následujících víkendech podniky na okruzích v severní Kalifornii, které od sebe dělí zhruba 240 kilometrů. Návštěvy v Sonomě v posledních letech nebyly zrovna valné a majitelé okruhu dali dopředu IndyCar najevo své jasné stanovisko – buď budeme váš jediný partner v severní Kalifornii, nebo u nás letos závodíte naposledy.

IndyCar se i přesto rozhodla jít cestou, která v posledních letech převážně slavila úspěchy – oživit závod na tradičním okruhu, který se stal obětí války mezi CART a IndyCar, případně spojení obou sérií. Ohromný úspěch slaví návrat na Road Ameriku. Vloni se podařilo výtečně zaplnit tribuny také na oválu Gateway u St. Louis a výborné prodeje lístků hlásí i z Portlandu, kam se formule vrací poprvé od roku 2007. Jediný neúspěch v oživení tradičního závodu tak představuje jen ovál ve Phoenixu, který po třech letech v kalendáři končí.