Mazepin si nikoho nepustil k tělu
Hungaroring – 1. závod
Junior Force Indie Mazepin zaznamenal v prvním závodě víkendu GP3 v Maďarsku jasné vítězství. V průběžné klasifikaci tím snížil ztrátu na vedoucího Huberta.
Trať je známá tím, že se na ní těžko předjíždí, a to se projevilo i tentokrát. Situaci ještě ztížil technický problém s DRS. Přesto se našli jezdci, kteří se dokázali prodírat závodním polem.
Hned v úvodu se Mazepin ujal vedení díky tomu, že Hubert odstartoval bídně. Záhy se Francouz propadl i za Pulciniho. Rus závodu vévodil, a přestože jeho pneumatiky nevypadaly v poločase moc dobře, cílovou čáru nakonec proťal s více než desetivteřinovým náskokem. Huberta tak obral o důležité body.
Ilott zdolal svého stájového kolegu Hughese čistým útokem po vnější stopě první zatáčky okamžitě po startu a udržel se čtvrtý, zatímco Hughes začal klesat. Nováček stáje Trident Beckmann – náhrada za Alessia Lorandiho, který přešel do formule 2 – se brzy usadil za Hughesovou zádí. V osmém kole ho předjel a dotáhl se na Ilotta. Ten udělal v poslední zatáčce okruhu chybu a Beckmann toho v nájezdu do dalšího kola využil. Vzápětí se ubránil odvetnému útoku.
Za nimi se rozhodující manévr odehrál ve čtrnáctém kole, když se Hughes a Mawson již podruhé utkali v první zatáčce. Oba přitom utrpěli škodu. Mawson ze závodu odstoupil a Hughes se propadl na chvost závodního pole. Komisaři incident vyšetřovali, ale nikoho nepotrestali. Tím pádem si mohl Ilott načas vydechnout.
Nejlepší trojice na stupních vítězů - zprava Hubert, Mazepin a Pulcini
Ne nadlouho. Brzy ho dostihl a předjel Tveter, dohánějící počáteční ztrátu. Nakonec dojel pátý před Ilottem. Sedmý se umístil Correa jako nejlepší z týmu Jenzer Motorsport. Za ním skončili Boccallacci a Menchaca. Tito dva spolu v závěrečných kolech tvrdě bojovali a byli odmávnuti téměř současně. Boccolacci byl nakonec o chlup vpředu. Aubry si v předposledním kole vyjel poslední bod za desáté místo, když předhonil Kolumbijku Calderónovou. Kari měl kolizi s Piquetem a závod nedokončil. Alesi zase vzdal vinou technické závady.
| p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Nikita Mazepin |
ART Grand Prix | Mecachrome | 35:38,823 | 22 | 27 |
| 2. | Leonardo Pulcini |
Campos Racing | Mecachrome | 35:49,297 | 22 | 18 |
| 3. | Anthoine Hubert |
ART Grand Prix | Mecachrome | 35:51,558 | 22 | 19 |
| 4. | David Beckmann |
Trident | Mecachrome | 35:52,827 | 22 | 12 |
| 5. | Ryan Tveter |
Trident | Mecachrome | 36:01,395 | 22 | 10 |
| 6. | Callum Ilott |
ART Grand Prix | Mecachrome | 36:05,407 | 22 | 8 |
| 7. | Juan Manuel Correa |
Jenzer Motorsport | Mecachrome | 36:08,017 | 22 | 6 |
| 8. | Dorian Boccolacci |
MP Motorsport | Mecachrome | 36:18,158 | 22 | 4 |
| 9. | Diego Menchaca |
Campos Racing | Mecachrome | 36:18,542 | 22 | 2 |
| 10. | Gabriel Aubry |
Arden International | Mecachrome | 36:19,785 | 22 | 1 |
| 11. | Tatiana Calderónová |
Jenzer Motorsport | Mecachrome | 36:23,169 | 22 | 0 |
| 12. | Pedro Piquet |
Trident | Mecachrome | 36:23,851 | 22 | 0 |
| 13. | Jannes Fittje |
Jenzer Motorsport | Mecachrome | 36:24,157 | 22 | 0 |
| 14. | Simo Laaksonen |
Campos Racing | Mecachrome | 36:25,094 | 22 | 0 |
| 15. | Julien Falchero |
Arden International | Mecachrome | 36:26,101 | 22 | 0 |
| 16. | Jake Hughes |
ART Grand Prix | Mecachrome | 37:13,140 | 22 | 0 |
| 17. | Giuliano Alesi |
Trident | Mecachrome | 34:02,958 | 20 | 0 |
| 18. | Niko Kari |
MP Motorsport | Mecachrome | 23:02,540 | 14 | 0 |
| 19. | Joey Mawson |
Arden International | Mecachrome | 21:18,038 | 13 | 0 |

V testu mladých jezdců byl nejrychlejší Jak Crawford

28.07. 2018
Nikita Mazepin
Leonardo Pulcini
Anthoine Hubert
David Beckmann
Ryan Tveter
Callum Ilott
Diego Menchaca
Tatiana Calderónová
Pedro Piquet
Simo Laaksonen
Joey Mawson