Novinky

  • 22.09.2019 Good Kvalifikaci na závod IndyCar v Laguně Seca vyhrál Colton Herta (Harding Steinbrenner)

  • 21.09.2019 Good Pole position pro VC Singapuru si vyjel Charles Leclerc (Ferrari)

  • 21.09.2019 Good Vítězem závěrečného tréninku na VC Singapuru se stal Charles Leclerc (Ferrari)

Facebook Instagram

Ferrari je zase příliš italské, míní Ecclestone

Ferrari je zase příliš italské, míní Ecclestone

Návrat starých časů Scuderii neprospívá

Bernie Ecclestone si myslí, že Ferrari v druhé části letošní sezony nedokáže konkurovat Mercedesu, protože je "příliš italské". Odkazuje tím na jižanskou náturu obyvatel Apeninského poloostrova. A samozřejmě ne v dobrém. Za "italské" označoval i průtahy a zmatek, které ke konci jeho panování v F1 ohrožovaly budoucnost velké ceny na okruhu Monza.

"Je příliš italské. Nedávno jsem s někým mluvil o tom, jak se tam vrátili ke starým časům," řekl Angličan. Staré časy jsou z jeho pohledu dvě desetiletí bez titulu, předcházející éře Michaela Schumachera.

"Ano, tak jsem to myslel. Přišel tam Todt a pěkně se jim podíval na zoubek. Tehdy to nebyl moc italský tým. A samozřejmě měl v čele Michaela. Takže to bylo jiné Ferrari. Řekl bych, že dnes by jim takový vzorec také prospěl," je přesvědčen Mr. E.

Rozdíly ve složení týmu lze snadno vypozorovat již z příjmení lidí na klíčových postech. Za Schumachera Todt, Brawn a Byrne, nyní Arrivabene, Binotto, Cardile a Ioverno. K tomu je třeba přičíst strategii povyšování inženýrů a designérů odchovaných v Maranellu místo lovení špičkových lidí u převážně britské konkurence. Ta se začala uplatňovat po odchodu bývalého technického ředitele Jamese Allisona, jenž je nyní na stejném postu u Mercedesu.

"Ferrari funguje úplně jinak než Mercedes," dodává Ecclestone. "Mercedes má čistokrevný závodní tým, který nedělá nic kromě závodění. Je zcela oddělený od automobilky. Ferrari do týmu vždycky více nebo méně zasahují věci z výroby silničních automobilů."

Komentáře ke článku