Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Kontrast bulváru a úzkých uliček

Kontrast bulváru a úzkých uliček

Čtvrtý ročník Světového poháru FIA GT v Makau

Včera začal 65. ročník Velké ceny Macaa. Jeho součástí je od roku 2008 prestižní klání „gétéček“, počtvrté zahrnující boj o světovou trofej FIA. Po včerejším zveřejnění startovní listiny Zde se nyní můžete seznámit s vítězi předchozích ročníků, předpisy anebo možnostmi sledování závodů.

Vítězové závodů GT v Makau

Loňský, celkově již čtvrtý triumf, bude obhajovat Edoarda Mortara (č. 1, 2011–2013, 2017). Dalším úspěšným reprezentantem hájícím značku s trojcípou hvězdou je dvojnásobný vítěz Maro Engel (č. 888, 2014 a 2015). Vítěze má ve své sestavě ještě Porsche: Laurense Vanthoora (č. 911, 2016) anebo držitele historicky první trofeje Daryla O´Younga (č. 55, 2008)

rok jméno vůz tým
2017 Edoardo Mortara Mercedes-AMG GT3 AMG Driving Academy
2016 Laurens Vanthoor Audi R8 LMS Team WRT
2015 Maro Engel Mercedes SLS AMG Driving Academy
2014 Maro Engel Mercedes SLS AMG Driving Academy
2013 Edoardo Mortara Audi R8 LMS Audi Race Experience
2012 Edoardo Mortara Audi R8 LMS Audi R8 LMS Cup
2011 Edoardo Mortara Audi R8 LMS Audi Sport Customer China
2010 Keita Sawa Lamborghini Gallardo SPS Motorsport
2009 Keita Sawa Lamborghini Gallardo SPS Racing Team
2008 Daryl O´Young Porsche 997 GT3 Cup Team Jebsen
 

Vysílání kvalifikace a závodů

V níže uvedené tabulce naleznete časy klíčových částí víkendu. Možnost sledování závodů a kvalifikace nabídne na svých stránkách FIA v záložce 2018 Macau Grand Prix Live Stream. V případě závodu je uveden čas výjezdu do zahřívacího kola. Po protnutí startovní čáry následuje letmý start.

událost den čas
Kvalifikace Pátek 09,10 – 09,40
První závod – 12 kol Sobota 06,05 – 07,05*
Hlavní závod – 18 kol Neděle 05,25 – 06,40
 

* Závod končí po absolvování uvedeného počtu kol. Uvedený časový limit (60, respektive 75 minut) přichází na řadu v případě neujeté stanovené vzdálenosti (73,4 km, respektive 110,1 km).

Pravidla

Předpisy tohoto závodu se většinou neodlišují od předpisů, s nimiž se účastníci „gétéček“ setkávají v pravidelných šampionátech. Na rozdíl od loňského roku nedošlo tentokráte nedošlo k jejich změně.

Zatímco pět sad hladkých pneumatik odpovídá běžným požadavkům, omezení na tři sady obutí na mokrou dráhu ano (obvykle bez omezení). Jestliže předehřívání pneumatik bývá povoleno, v tomto podniku je zakázáno (také případné ochlazování).

V případě použití techniky při vyproštění vozu bude jezdec při pokračování v závodě vyloučen z klasifikace.

Páteční půlhodinová kvalifikace stanovuje pořadí na roštu sobotního závodu. Jelikož nástrahy městského okruhu představují riziko, že se zdrží program, dojde-li k zastavení kvalifikace méně jak čtyři minuty před koncem, znovu se již nerestartuje.

První závod s letmým startem končí po absolvování dvanácti kol, případně po vypršení hodinového časového limitu. Dle dosaženého pořadí pak startují jezdci v nedělním rozhodujícím závodě. V případě problémů s druhým závodem mohou být výsledky sobotního klání dostačující pro určení vítězů.

Rozhodující závod o Světový pohár FIA GT značek a jezdců se odehraje v neděli. Jeho délka je omezena ujetím 18 kol anebo vypršením 75 minutového časového limitu.

Ani v jednom ze závodů není povinná zastávka v boxech, což bývá běžně součástí klání s podobnou délkou.