Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

FIA simuluje i upravené startovní rošty

FIA simuluje i upravené startovní rošty

Co když se například vozy natlačí na menší prostor?

Zdá se, že Pata Symondse simulace mimořádně přitahují. Jen nedávno mluvil o "prvním simulátoru předjíždění na světě" a už se pochlubil i simulováním startů.

Úprava startovního roštu je jedna z věcí, která by mohla pomoci atraktivnosti závodů. Ros Brawn měl po nástupu do funkce ředitele sportovních záležitostí F1 ambici využít ke zkoumání vlivu různého rozložení startovních pozic esport a esportovce (nebo spíše ejezdce?), ale jeho podřízený sáhl po sofistikovanějším softwaru. Videohra F1 2018 totiž není dostatečně přesná, například minimalizuje vliv špinavého vzduchu na aerodynamiku vozu, aby hráči netrpěli stejnými problémy s předjížděním jako reálná F1.

"Chceme rozhodovat na základě faktů," řekl Symonds. "Léty jsme dospěli k současnému roštu, s osmimetrovými mezerami a šachovnicovým rozložením. Ale položili jsme si otázku, co by se stalo, kdybychom dali vozy blíže k sobě a vedle sebe. Asi ne čtyři a tři vedle sebe jako v minulosti, ale dva a dva.Pokud zapojíte jenom fyziku, dostanete pouze triviální odpověď. Pokud vozy odstartují blíže u sebe, tak budou blíže u sebe i při brždění do první zatáčky. To nebyla odpověď, kterou jsme hledali. Chcete vědět, co se v takovém případě stane. Takže jsme vyvinuli simulaci využívající umělou inteligenci, ale můžeme do ní zapojit i lidský faktor."

Umělé inteligenci nedělá problém nasimulovat 50 dvoukolových závodů v řadě a sestavit statistiky.

"Vidíme, že následkem poslední úpravy se kupříkladu zvýšil počet nehod o 3 %, počet výměn pozic o 5 %, počet soubojů kolo na kolo o 20 %.," uvedl Symonds.