Novinky

  • 20.02.2019 Good Williams FW42 se konečně objevil na dráze v Barceloně

  • 20.02.2019 Good Ve středu dopoledne byl v Barceloně nejrychlejší Kimi Räikkönen (Alfa Romeo)

  • 19.02.2019 Good V úterý dopoledne byl v testech v Barceloně nejrychlejší Charles Leclerc (Ferrari)

Facebook Instagram

Patnáct vyhozených milionů a jsme tam, kde jsme byli

Patnáct vyhozených milionů a jsme tam, kde jsme byli

Red Bull začíná kamarádit s Mercedesem a Ferrari

Letošní vozy budou vypadat jinak než loňské. Kvůli snaze podpořit předjíždění se opět měnila technická pravidla ohledně aerodynamiky. Vozy budou muset mít jednodušší přední přítlačná křídla i deflektory. Říkalo se, že slabší aerodynamika může způsobit ztrátu i několika sekund na kolo, podle Helmuta Marka je ale Red Bull už nyní na úrovni minulé sezony.

"Dostáváme stejná data jako loni v létě," řekl zástupce Red Bullu pro motorsport, jenž ale občas ohledně dat střílí od boku. "Než se pojede do Melbourne, budeme na tom ještě lépe. Ale už teď máme dobrý základ pro diskusi mezi námi, Mercedesem a Ferrari. Shodli jsme se v názoru, že tvorbu pravidel nemůžeme svěřit technikům. Jakmile zapojíme techniky, náklady rostou a věci se komplikují."

Marko přitom z protlačení změny v přední části vozů obviňuje hlavně Mercedes.

"Nejednou jsme viděli, do jakých problémů se Mercedes dostane, když potřebuje někoho předjet," uvedl.


Vztahy mezi Red Bullem a dalšími dvěma špičkovými týmy se ale zlepšily. Zatímco Mercedes a Ferrari již dlouho dovedou politicky zatáhnout za jedno lano, což štvalo už Bernieho Ecclestonea, Red Bull byl na opačné straně barikády. Přirozeně musel prosazovat jednodušší a levnější motory a naopak méně omezení na straně aerodynamiky. Automobilkám vyhovuje opak.

Teď prý ale Red Bull "dobře vychází" s Mercedesem a "velké sympatie" zůstaly i po tragédii, kterou byla ztráta generálního ředitele Ferrari Sergia Marchionneho. Možná se Red Bull jako partner Hondy již tak moc neobává o budoucí konkurenceschopnost svého motoru, ale můžeme za tím vidět i sdružování se velkých týmů bojujících o svá privilegia, garantovaná pouze do roku 2020.

"Já si myslím, že jak se nám nedaří o ničem rozhodnout, tak pomalu sklouzáváme do kritické fáze," řekl Marko o pravidlech pro sezonu 2021, která se majitelé F1 snaží prosadit a kam patří i rozpočtový strop a rovnější podíly všech týmů na příjmech. "Pokud bych já zastupoval Liberty, obchodní společnost, která skoupila akcie za velmi vysokou cenu, tak bych počítal s tím, že v určitém bodě už prostě akcionářům musím říct, co bude v roce 2021. Jaké příjmy lze očekávat, jak budeme pokračovat?"

Co se týče bližší budoucnosti, Red Bull chce svůj nový vůz s motorem Honda vyzkoušet ještě před prvním dnem zimních testů, zřejmě v rámci "filmovacího dne" na Silverstone. Nová pravidla a motorový partner prý přesvědčily Adriana Neweyho, aby se projektu nového vozu věnoval naplno, což však má i nějakou tu nevýhodu.

"Vždy je to těsné, ale musím do Neweyho neustále hučet, že první den oficiálních testů nemůže být dnem prvního nastartování našeho vozu," doznal Marko.

Komentáře ke článku