Novinky

  • 07.05.2025 Neutral Franco Colapinto pro příštích pět závodů v Alpine vystřídá Jacka Doohana

  • 07.05.2025 Neutral Flavio Briatore převzal vedení týmu Alpine od Olivera Oakese

  • 05.05.2025 Bad Jochen Mass zesnul ve věku 78 let

Facebook Instagram

Renault bude mít zkušební stolici pro výkonnější motory

Renault bude mít zkušební stolici pro výkonnější motory

Otestuje kompletní pohonnou jednotku

Ve francouzském Viry-Châtillonu finišuje montáž moderní testovací stolice, vhodné pro testy atmosférických, turbo i elektrických motorů. Zvládne otestovat i hybridní pohonnou jednotku F1. Nová "hračka" má motorovému oddělení týmu Renault pomoci při dohánění Ferrari a Mercedesu.

"Jde hlavně o to, že chceme udělat další krok vpřed v oblasti ověřování funkčnosti, a to s co největším počtem dílů, které pak poputují rovnou na trať," řekl Laurent de Bailleul, jenž je ve Viry šéfem vývoje testovacích zařízení.

"Tento poslední krok nám umožní lépe se připravit na první test na dráze. V tom spočívá jeho potenciál. S co největším počtem dílů budou data reprezentativnější. Bude to pokrok v tom, jak si ověřujeme, že motor na okruhu skutečně nastartuje a vůz bude moci vyrazit na trať. Doposud jsme na mnohé věci narazili až na okruhu. Nyní problémy uvidíme s několikatýdenním předstihem, takže budeme lépe připraveni. Něco z toho mohou být nejobyčejnější věci, které by nás ale stály čas na trati, který je velmi cenný. Každý testovací den má stanovené množství hodin a každý rok má omezený počet testovacích dnů."

Testovací stolice má sloužit přibližně 10 let. Proto je navržena tak, aby vyhovovala i v případě, že se bude od roku 2021 jezdit s motory s výkonem vysoko nad tisíc koňských sil. Renault prý také rozšiřuje prostory ve Viry-Châtillonu, kde má již od prvního vstupu do F1 (ve druhé polovině 70. let) k dispozici 19 tisíc metrů čtverečních. Přidává další čtyři tisíce, do nichž se má mimo jiné přesunout i "montáž". Výroba a montáž spalovacích motorů je něco, o čem Renault obyčejně moc nemluví. Ve Viry jsou již dlouho v první řadě umístěny konstrukční kanceláře, zařízení na výrobu prototypů a jejich testování, ale závodní motory fyzicky vznikají v továrně společnosti Mécachrome.