Novinky

  • 27.02.2020 Good Nejrychlejším mužem 5. dne testů F1 zůstal Sebastian Vettel (Ferrari)

  • 27.02.2020 Good Sebastian Vettel (Ferrari) drží po dopoledni nejlepší čas v 5. den testů F1

  • 26.02.2020 Good Robert Kubica (Alfa Romeo) zůstal nejrychlejším jezdcem 4. dne testů F1

Facebook Instagram

Renault také věří, že spalovací motory ještě nekončí

Renault také věří, že spalovací motory ještě nekončí

Formule 1 elektromotory nepotřebuje

Šéf motorů F1 Renaultu se v rozhovoru pro Auto Motor und Sport dotkl dvou zajímavých témat. První je rozdělení zdrojů mezi vývojový program současného vozu a program pro rok 2021. Potvrzuje, že rozpočet pro letošní sezonu byl okleštěn.

"Snad neprozradím příliš, když řeknu, že 50 % našich zdrojů již teď směřuje do programu 2021," řekl Rémi Taffin.

Z pohledu motorů se toho ale v roce 2021 moc nezmění, hlavně se budou přizpůsobovat nové generaci vozů. Nová generace motorů by mohla mít premiéru v roce 2025 a Pat Symonds, technický ředitel Formule 1, nedávno řekl, že by se mohlo přejít na dvoutaktní motory přizpůsobené spalování alternativních paliv.

"Mnoho lidí tvrdí, že spalovací motory jsou již jednou nohou v hrobě, ale podle mě mají ještě dlouhou budoucnost," míní Taffin. "Podívejte na náš současný motor. Odvedli jsme skvělou práci v oblasti efektivního využívání paliva. Problém tkví pouze v tom, že zprávu o tomto úspěchu nedokážeme dost dobře prezentovat světu.

Současné motory přitom nejsou efektivní pouze díky jejich hybridní části. Velký pokrok jsme dosáhli i v oblasti spalování, ale málokdo o tom ví. Ohledně budoucnosti se musíme rozhodnout, zda chceme posílit hybridní část, nebo se raději zaměříme na zelené palivo."

Motor F1 bude potřebovat výfuk i po roce 2025.

Komentáře ke článku