Novinky

  • 02.12.2020 Good Romain Grosjean byl propuštěn z nemocničního ošetřování

  • 02.12.2020 Neutral Mick Schumacher byl potvrzen jako jezdec týmu Haas pro sezonu 2021

  • 02.12.2020 Neutral Georgeho Russella v kokpitu Williamsu o víkendu nahradí Jack Aitken

Facebook Instagram

Renault by chtěl nový B-tým

Renault by chtěl nový B-tým

Z obyčejného zákazníka nemá žádný užitek

Cyril Abiteboul pokračuje ve vysvětlování rozchodu Renaultu jako dodavatele motorů s McLarenem, jenž bude od roku 2021 používat motory Mercedesu. Renaultu tak zůstává pouze tovární tým a nezdá se, že by stál o jiný ze současných týmů. Renault zákazníka ani moc nechce.

"A k čemu by nám byl? Nic nám to nepřináší," řekl šéf týmu Renault.

Pomineme-li, že v minulých letech si Abiteboul pochvaloval možnost porovnat rychlost továrního vozu s auty Red Bullu a McLarenu osazenými stejnými motory, z jistého úhlu pohledu by se s ním dalo souhlasit. Maximální cena za roční dodávku motorů je stanovena pravidly F1 tak, aby příliš nezatěžovala malé nezávislé týmy. Pokryje náklady na výrobu a provoz motorů, ale o spolufinancování vývoje se moc mluvit nedá.

To je podle Abiteboula jeden z důvodů, proč vznikají juniorské a B-týmy, případně organizace jako Haas, které od tovární stáje nakupují mnohem více než jen samotný motor. Zmíněný Haas kupříkladu využívá i areodynamický tunel a další testovací zařízení Ferrari v Maranellu a za všechno platí. Alfa Romeo se zase v rámci spolupráce vzdala práva obsadit jeden ze svých vozů jezdcem dle vlastního výběru a tato sedačka je plně k dispozici potenciálním budoucím šampionům z Jezdecké akademie Ferrari. Renault chce totéž.

"Je mi líto, že jsme vztah s McLarenem nedokázali dostat na vyšší úroveň. Chtěli jsme to, protože jak nás, tak i McLaren ohrožuje koncept juniorských a B-týmů," vysvětluje Abiteboul. Také uvedl, že by si nedovolil McLarenu nabídnout statut B-týmu, ale chtěl "technickou spolupráci", při níž by určité díly navrhoval a vyráběl pouze jeden z nich (a můžeme říct, že McLaren by to nebyl, jelikož zadní část vozu se konstruuje kolem motoru).

Renault by rád spojil síly s některým z potenciálních nových týmů, kterým se ale brána do F1 nejspíš neotevře před rokem 2022. Jedině kdyby Renault politicky zatlačil a zkusil novému zákazníkovi zajistit místo již v sezoně 2021...

"Víte, máme 10 žádostí. Už 10 lidí nás oslovilo, že chtějí založit nový tým. Jenže rozhodnutí není na nás. My věříme, že F1 by byla zdravější a silnější, kdyby měla více týmů," zdůraznil Abiteboul.

Komentáře ke článku