Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Renault se ještě nezavázal k účasti po roce 2020

Renault se ještě nezavázal k účasti po roce 2020

Bez něj by McLarenu neměl kdo dodávat motory

Začalo to jako otázka, kdo bude komu dodávat motory po roce 2020. Ale ukazuje se, že nejistota má kořeny podstatně hlouběji.

Je jasné, že Red Bull chce pokračovat s Hondou, takže největším zákaznickým týmem, o jehož příštím motorovém partnerovi se dá spekulovat, je McLaren. Fanoušky, především v Británii, zajímá i budoucnost historicky úspěšného, ​​byť aktuálně posledního týmu Williams. Právě tyto dva týmy měly údajně jednat o výměně dodavatelů. Williams by navázal na historicky úspěšné partnerství s Renaultem, jenž by mu možná i dal na motory slevu, zatímco McLaren by se vrátil k Mercedesu. Oba týmy ale zprávy v různých médiích označily za falešné.

"S Renaultem jsme vůbec nemluvili," řekla Claire Williamsová pro Auto Motor und Sport.

"S Renaultem jsme velmi spokojeni," uvedl mluvčí týmu McLaren.

Ukazuje se ale, že Renault aktuálně nevyjednává ani s jedním týmem, protože jistá není ani budoucnost tovární stáje. Francouzská automobilka chce dělat F1 stejně jako byznys s automobily. Za rozumnou cenu.

Nyní se její vedení zlobí, že šéfové F1 zřejmě nedostojí svému slibu o výrazném snižování nákladů prostřednictvím rozpočtového stropu, jelikož ustupují Mercedesu, Ferrari a Red Bullu. Strop pro rozpočty týmů bude patrně tak vysoký, že Renault nebude muset výdaje snížit, ale ještě zvýšit, pokud by se na něj chtěl dostat. A ohledně omezení nákladů pro výrobce motorů je úplné ticho.

Renault proto údajně uvažuje, že z F1 opět odejde a s McLarenem tím pádem nevyjednává.

"S McLarenem máme kontrakt do konce roku 2020," připomíná šéf Renaultu ve F1 Cyril Abiteboul. "Je pro nás dobrým partnerem a fakt, že nás momentálně dokáže porážet, na tom nic nemění. Jenže nás teď zajímá pouze otázka, jaká bude formule 1 po roce 2020. Pak se uvidí."

Týmu Renault jistě nepomáhá, že je aktuálně až šestý v Poháru konstruktérů. Před ním je i Toro Rosso, juniorský tým Red Bullu s motorem Honda a dvěma mladými jezdci, podstatně lacinějšími než Daniel Ricciardo s Nickem Hülkenbergem.