Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Renault vydrží čekat o rok déle

Renault vydrží čekat o rok déle

Větší šetření mu v dlouhodobém horizontu vyhovuje

Cyril Abiteboul si nemyslí, že formule 1 by se měla obávat ztráty jeho týmu. Renault je velká a silná společnost a krátkou krizi ustojí. Jiné týmy nejspíš čeká náročnější boj o přežití.

"Tento rok zatím pouze přežíváme. Mísí se v nás pocity očekávání a strachu o zdraví i z ekonomických následků," cituje Auto Hebdo šéfa týmu Renault. "Ale zároveň musím říct, že není důvod bát se o nás. Jsme součástí sportu s obrovskou hodnotou a zároveň silné korporace. V této situaci jsme na tom ještě dobře.

Roční odklad nových vozů nezmění naše cíle, přestože dlouhá krize by nás mohla donutit přehodnotit situaci. Ale kdyby to zašlo tak daleko, nebudeme v tom sami. Jiné týmy, které rozhodně nebudu jmenovat, jsou teď na tom hůře než my."

Odložením nasazení nových vozů se posunula i příležitost Renaultu proniknout mezi špičku, v níž by jako tovární tým měl být. Snížení rozpočtového stropu mu ale hraje do karet. Původní strop 175 milionů amerických dolarů plus výjimky byl pro tento tým příliš vysoký, nový 145milionový mu sedne podstatně lépe.

"Pokud bychom natrvalo uvízli v druhé lize, museli bychom zvážit opodstatněnost naší účasti. Ale kombinace rozpočtového stropu, jiných technických pravidel a nové dohody Concord by nám umožnila dohnat současnou špičku. Pokud bychom odvedli špičkovou práci. Nejsme o nic horší než ostatní. Rozpočtový strop budeme mít příští rok a bude nižší, než se plánovalo. O dohodě Concord dále jednáme, také by měla platit od roku 2021. Počkat si budeme muset pouze na nové technické předpisy. Plány na účast ve F1 se dělají na deset let dopředu a neruší se kvůli ročnímu odkladu, zapříčiněnému krizí," zdůraznil Abiteboul.

Dokáží být Francouzi trpěliví? Foto: Renault

Zdroj: FORMULE.cz