Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Mercedes zůstává stříbrným šípem

Mercedes zůstává stříbrným šípem

Auto dnes absolvuje v Silverstone první kola

Zatímco Red Bull zatím nejeví známky života, Mercedes dodržel časový harmonogram. Proto se můžeme podívat na první snímky zbrusu nového monopostu, nesoucího oficiální označení W10 EQ Power+. S ním automobilka vstoupí do jubilejní desáté sezony po svém návratu do F1.

Tým dnes v Silverstone poprvé uvede vůz do pohybu. Akce se nicméně koná s vyloučením veřejnosti a přístup nemají ani novináři. 

 Na první pohled je jasné, že záhadné lakování, kterým stáj před pár dni šokovala na sociálních sítích, bylo jen povedeným propagačním tahem. I nadále jde o klasický „stříbrný šíp“. Podle Mercedesu se vizuální design vozu redukoval na dva základní elementy – trojcípou hvězdu, reprezentující eleganci a komfort značky, a tyrkysový pruh, připomínající partnera Petronas a zosobňující rychlost.

S autem vyjel Valtteri Bottas a už máme k dispozici i fotografii. Odpoledne ho vystřídá Lewis Hamilton. Testovací jezdec Esteban Ocon tentokrát šanci nedostane.

Sezona 2019 před nás staví významné výzvy,“ prohlásil šéf týmu Toto Wolff. „Předpisy se dost podstatně změnily. Začínáme od nuly a musíme se opět vypořádat nejen s konkurencí, ale i s našimi vysokými očekáváními. V žádném případě nemáme nikde předem zaručeno, že budeme znovu vpředu. Proto chceme být už při testech v Barceloně od počátku plně akceschopní, abychom mohli porovnat data získaná během simulací s realitou.

Práce na projektu začaly už před šestnácti měsíci. Zpočátku se na něm podílela jen malá skupinka inženýrů, později spolupracovníků neustále přibývalo.

Koncem roku 2017 jsme si sedli a nastínili, jak by měl vypadat podvozek, co je třeba změnit na motoru a jak jsou zhruba definovány cíle, kterých hodláme dosáhnout,“ zavzpomínal technický ředitel James Allison.

V průběhu konstrukční činnosti vzniklo přes sedm tisíc návrhů komponentů, které vzápětí putovaly do výroby. Následně přestály na zkušebních zařízeních více než půl milionu kilometrů.