Rychlý pátek pro Dalyho

103rd Indianapolis 500 – 4. trénink
Poslední tréninkový den před kvalifikací, tradičně přezdívaný rychlý pátek, vyšel nejlépe pilotům týmu Andretti Autosport Dalymu a Andrettimu. Jezdci mohli využívat silnější výkon turba a tím pádem dalších 50 koňských sil, což se přirozeně projevilo na dosažených časech a průměrných rychlostech na kolo.
Daly a Andretti tak prolomili hranici 39 vteřin na kolo, Daly měl průměrnou rychlost jako jediný přes 231 mil v hodině a 12 jezdců se dostalo přes hranici 230 mil v hodině. V čele opět nechyběly vozy týmu Eda Carpentera, Pigot byl hned za vedoucí dvojící a Satóem čtvrtý, za pátým Hunter-Reayem následoval Carpenter.
Pokud vezmeme v úvahu jen časy, kterých piloti dosáhli bez pomoci aerodynamického pytle za jiným vozem, byl nejrychlejší další Carpenterův pilot Jones. Za ním byl právě Carpenter, následovali Rossi a Penskeho duo Power a Pagenaud.
„Upřímně jsem moc vděčný, že tu vůbec jsem. Mám moc velkou radost z mého týmu, našeho motoru a auta. Postupujeme krok za krokem, jedna změna za druhou, snažíme se z toho dostat co nejvyšší rychlost a uvidíme, co bude zítra,“ komentoval trénink Daly, pro něhož navíc tým vylosoval hned číslo 1 v kvalifikaci.
Když už to s týmem Ricarda Juncose vypadalo nadějně a výkony Kaisera zaujaly potencionální sponzory, havaroval třiadvacetiletý Američan do zdi ve třetí zatáčce. Tak jako u O´Warda se vůz málem převrátil. Naštěstí mladý Kaliforňan vyvázl bez zranění. Tým bude mít ale plné ruce práce, aby sněhově bílý vůz stihl připravit na kvalifikaci.
To Alonso poté, co vynechal čtvrteční program tréninků, byl v pátek nejpilnějším jezdcem na dráze. Ujel 77 kol a to v náhradním voze, protože ten primární vážně poškodil ve středečním tréninku.
„Byl to pro nás pozitivní den. Dostali jsme vůz na trať, vyzkoušeli různé druhy nastavení a něco jsme se o dráze naučili. Měli jsme hodně nevyužitých nových sad pneumatik z předešlých dní. Takže jsme mohli hodně odjezdit. Doufám, že nám tyto informace dodají trochu sebevědomí do zítřejší kvalifikace,“ vzkázal Alonso.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Harding Racing | Honda | 00:38,8426 | 57 | |
2. | ![]() |
Andretti Herta Autosport | Honda | 00:38,9862 | + 0.143 | 42 |
3. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:39,0024 | + 0.159 | 54 |
4. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:39,0504 | + 0.207 | 25 |
5. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 00:39,0513 | + 0.208 | 43 |
6. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:39,0696 | + 0.227 | 26 |
7. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:39,0750 | + 0.232 | 15 |
8. | ![]() |
Carlin | Chevrolet | 00:39,0812 | + 0.238 | 36 |
9. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:39,0827 | + 0.240 | 42 |
10. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:39,1124 | + 0.269 | 17 |
11. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:39,1200 | + 0.277 | 38 |
12. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 00:39,1285 | + 0.286 | 21 |
13. | ![]() |
Dreyer & Reinbold Racing | Chevrolet | 00:39,1420 | + 0.299 | 43 |
14. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 00:39,1512 | + 0.308 | 46 |
15. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 00:39,1527 | + 0.310 | 50 |
16. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 00:39,1562 | + 0.313 | 54 |
17. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 00:39,1627 | + 0.320 | 48 |
18. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:39,1838 | + 0.341 | 49 |
19. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 00:39,2025 | + 0.360 | 30 |
20. | ![]() |
Schmidt Peterson Motorsports | Honda | 00:39,2137 | + 0.371 | 39 |
21. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 00:39,2215 | + 0.379 | 44 |
22. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:39,2244 | + 0.381 | 41 |
23. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 00:39,2380 | + 0.395 | 34 |
24. | ![]() |
McLaren Racing | Chevrolet | 00:39,2451 | + 0.402 | 77 |
25. | ![]() |
Harding Steinbrenner Racing | Honda | 00:39,2852 | + 0.442 | 26 |
26. | ![]() |
Dreyer & Reinbold Racing | Chevrolet | 00:39,3458 | + 0.503 | 29 |
27. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 00:39,3590 | + 0.516 | 34 |
28. | ![]() |
Stange/Schmidt Peterson | Honda | 00:39,3736 | + 0.531 | 47 |
29. | ![]() |
Schmidt Peterson Motorsports | Honda | 00:39,3770 | + 0.534 | 51 |
30. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 00:39,3927 | + 0.550 | 64 |
31. | ![]() |
Clauson-Marshall Racing | Chevrolet | 00:39,4272 | + 0.584 | 38 |
32. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:39,4658 | + 0.623 | 56 |
33. | ![]() |
Carlin | Chevrolet | 00:39,5470 | + 0.704 | 51 |
34. | ![]() |
Carlin | Chevrolet | 00:39,5581 | + 0.715 | 38 |
35. | ![]() |
DragonSpeed | Chevrolet | 00:39,7059 | + 0.863 | 81 |
36. | ![]() |
Dreyer & Reinbold Racing | Chevrolet | 00:39,7284 | + 0.885 | 5 |
37. | ![]() |
Juncos Racing | Chevrolet | 01:09,3212 | + 30.478 |
1
|
Poznámka: Hildebrand zajel 36. čas v Karamově voze.