Ferrari se vzpamatovalo, mistr Hamilton se utnul
VC Singapuru – 3. trénink
Ferrari se oklepalo ze včerejšího nezdaru a díky Leclerkovi vyhrálo závěrečný trénink. I proto, že Hamilton v rozhodující chvíli chyboval. Vzhledem k tomu, že kvalifikace a velká cena se pojedou za odlišných podmínek, však ne všechny týmy považovaly tento bod programu za klíčový.
Začínalo se ještě za denního světla, a tak panoval pořádný pařák. Vzduch se rozpálil na 32 stupňů při vlhkosti 57 %, povrch dráhy měl ještě o osm stupňů více.
Poznatky z pátku naznačovaly, že Ferrari je tady, navzdory novému nosu a podlaze svých vozů, pouze „třetí silou“. Prim zatím hrály Mercedes a Red Bull, a to jak v kvalifikační, tak závodní simulaci.
Jako první se na trati objevili Magnussen a Norris. Instalační kola absolvovali všichni na měkkých pneumatikách. Po nich se vrátili zpět do boxů, odkud se nikomu moc nechtělo.
Teprve po jedenácti minutách naskočil čas u Bottase – 1:40,92, ovšem na střední směsi. O 13 setin zpět byl Albon s měkkými gumami. Hamilton posunul laťku na 1:40,32 a Leclerc na 1:39,36, jenže s výhodou měkčího obutí. Pokud se ovšem dá věřit expertům Pirelli, že diference mezi měkkými a středními pneumatikami je dvanáct desetin sekundy na kolo, nevypadalo to s Ferrari zase tak zle. Vettel byl navíc v úvodním sektoru ještě rychlejší než jeho kolega, pak ale výrazně ztratil.
S kuckajícím a kouřícím motorem se objevil u mechaniků Kvjat. Technikům Hondy tím samozřejmě žádnou radost neudělal. Vše totiž nasvědčovalo tomu, že půjde o podstatný problém.
Na Singapur padá soumrak
Trénink se blížil k polovině a po Verstappenovi ani vidu, ani slechu. Jako jediný zůstával bez změřeného výkonu.
Ve 22. zatáčce nezvládl vůz Pérez. Po kontaktu s bariérou se sice s vyvráceným pravým zadním kolem dovlekl ke svým, jenže přitom trousil po trati trosky. Proto přišel ke slovu nejprve režim virtuálního safety caru a posléze byl trénink na šest minut zastaven.
Mercedes po restartu přešel na měkké pneumatiky a okamžité demonstroval svoji převahu. Bottas se dostal na 1:39,16. Konečně se také ukázal Verstappen, na Fina mu nicméně chyběly dvě desetiny. Příliš to nešlo Albonovi, který se dlouho marně snažil proniknout do elitní desítky. V ní se naopak nacházely oba renaulty.
O menší šok se postaral Leclerc, jenž dosáhl masivního zlepšení na 1:38,19. Hned po něm šel na to Hamilton. Ku všeobecnému úžasu se ale roztočil už v nájezdovém kole! Naštěstí nikoho a nic netrefil. Ostré kolo potom přerušil, když se mu údajně do cesty postavil Norris. Tak tohle se mistru světa moc nepovedlo…
Repríza byla povedenější, zejména v prostředním úseku, jenže Leclerc odrazil také tento útok. Vettel nástup Scuderie umocnil třetím místem. Verstappen se naproti tomu propadl i za svého parťáka, který si ještě dopřál menší výlet do nouzového výjezdu.
| p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Charles Leclerc |
Ferrari |
Ferrari | 1:38,192 | 15 | |
| 2. | Lewis Hamilton |
Mercedes |
Mercedes | 1:38,399 | + 0.207 | 15 |
| 3. | Sebastian Vettel |
Ferrari |
Ferrari | 1:38,811 | + 0.619 | 13 |
| 4. | Valtteri Bottas |
Mercedes |
Mercedes | 1:38,885 | + 0.693 | 16 |
| 5. | Alexander Albon |
Red Bull |
Honda | 1:39,258 | + 1.066 | 14 |
| 6. | Max Verstappen |
Red Bull |
Honda | 1:39,366 | + 1.174 | 9 |
| 7. | Carlos Sainz |
McLaren |
Renault | 1:39,507 | + 1.315 | 14 |
| 8. | Lando Norris |
McLaren |
Renault | 1:39,709 | + 1.517 | 13 |
| 9. | Nico Hülkenberg |
Renault |
Renault | 1:40,118 | + 1.926 | 15 |
| 10. | Daniel Ricciardo |
Renault |
Renault | 1:40,153 | + 1.961 | 12 |
| 11. | Lance Stroll |
Racing Point |
Mercedes | 1:40,209 | + 2.017 | 11 |
| 12. | Pierre Gasly |
Toro Rosso |
Honda | 1:40,339 | + 2.147 | 15 |
| 13. | Kimi Räikkönen |
Alfa Romeo |
Ferrari | 1:40,953 | + 2.761 | 16 |
| 14. | Sergio Pérez |
Racing Point |
Mercedes | 1:40,985 | + 2.793 | 4 |
| 15. | George Russell |
Williams |
Mercedes | 1:41,156 | + 2.964 | 13 |
| 16. | Antonio Giovinazzi |
Alfa Romeo |
Ferrari | 1:41,169 | + 2.977 | 14 |
| 17. | Kevin Magnussen |
Haas |
Ferrari | 1:41,494 | + 3.302 | 12 |
| 18. | Romain Grosjean |
Haas |
Ferrari | 1:41,542 | + 3.350 | 12 |
| 19. | Robert Kubica |
Williams |
Mercedes | 1:41,954 | + 3.762 | 13 |
| 20. | Daniil Kvjat |
Toro Rosso |
Honda | 3 |

Charles Leclerc se zasnoubil s Alexandrou Saintovou
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

21.09. 2019
Charles Leclerc
Ferrari
Lewis Hamilton
Mercedes
Sebastian Vettel
Valtteri Bottas
Alexander Albon
Red Bull
Max Verstappen
Carlos Sainz
McLaren
Renault
Daniel Ricciardo
Lance Stroll
Racing Point
Pierre Gasly
Toro Rosso
Alfa Romeo
Sergio Pérez
Williams
Antonio Giovinazzi
Kevin Magnussen
Haas
Robert Kubica
Daniil Kvjat