Novinky

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

  • 12.02.2024 Good Aston Martin představil vůz pro rok 2024.

Facebook Instagram

Sainz vítězem, Red Bull mimo nejlepší desítku

Sainz vítězem, Red Bull mimo nejlepší desítku

VC Singapuru – kvalifikace

Ferrari získalo druhé pole position v řadě. Sainz totiž v singapurské kvalifikaci potvrdil roli favorita a vybojoval pro start nedělní velké ceny první místo. Druhý nakonec skončil Russell a třetí Leclerc. Sportovní katastrofou skončila kvalifikace pro letos dosud suverénní Red Bull. Verstappen ani Pérez se totiž neprobojovali do závěrečné třetí části. Stroll v první části havaroval a postaral se o červené vlajky.

Ve 21:00 hodin místního času vypukla v Singapuru bitva o startovní pozice pro nedělní velkou cenu. Zatímco předchozí třetí volný trénink se ještě odjel za denního světla, kvalifikace už se konala pod umělým osvětlením, a tím pádem za nižších teplot. Zatímco vzduch měl před startem 29,6 stupňů, teplota asfaltu činila 34,8 stupňů.

Jako favorit vstupovalo do kvalifikace Ferrari. Právě jezdci italské stáje totiž ovládli všechny tři volné tréninky. Zatímco v úvodní hodinovce byl nejrychlejší Leclerc, zbylé dvě patřily Sainzovi. Trápil se naopak Red Bull. Verstappen ani Pérez nebyli spokojeni s vyvážením vozu. Nizozemec si během závěrečného tréninku stěžoval i na nastavení řazení.

Ihned od začátku první části kvalifikace se piloti vydali na trať a snažili se zajet co nejlepší čas. Vše se odehrávalo bez vážnějších problémů, ačkoli komplikací byl tak jako vždy hustý provoz. Horkou chvilku ovšem zažil i Ocon, který se otřel o zeď. Sargeant se pak připletl do cesty Strollovi a sportovní komisaři oznámili, že budou Američana po skončení kvalifikace vyšetřovat.

Necelých pět minut před koncem se nacházel na první pozici Sainz před Verstappenem a Leclercem. V zóně vyřazení se nacházeli Stroll, Sargeant, Albon, Bottas a Čou.

Oscar Piastri se stal nepříjemným překvapením první části kvalifikace. Foto: McLaren



Zdálo se ale, že ještě zdaleka není rozhodnuto. Hülkenberg totiž dostal od svého inženýra informaci, že by trať měla v závěru první části zrychlit hned o šest desetin sekundy.

Předpověď Haasu se potvrdila. V závěrečných minutách jsme viděli skutečně řadu zlepšení, které zamíchaly pořadím. Vše skončilo havárií Strolla v závěrečné zatáčce. Po ní zůstal jeho nabouraný vůz stát na cílové rovince a byly vyvěšeny červené vlajky, které současně znamenaly konec první části kvalifikace. Stroll vzápětí potvrdil do vysílačky, že je v pořádku.


Vyražením nakonec skončila první část pro šestnáctého Bottase, překvapivě pro sedmnáctého Piastriho, dále pro osmnáctého Sargeanta, devatenáctého Čoua a dvacátého Strolla. Nejrychlejší čas zajel kupodivu Cunoda. Druhý skončil Pérez a třetí Hülkenberg.

Strollova nehoda si logicky vyžádala úklidové práce a začátek druhé části kvalifikace se tak zpozdil. Mezitím se dostal do hledáčku sportovních komisařů Verstappen. Ukázalo se totiž, že Nizozemec zůstal během první části kvalifikace stát na konci boxové uličky, aby si nechal poodjet jezdce před sebou a vytvořil si tak prostor pro ostrý pokus. Tou dobou už ale na semaforu svítila zelená a za Verstappenem stáli další jezdci, které tímto zdržel. Vyšetřována byla i situace ze závěru kvalifikace v posledním sektoru, kdy si řada jezdců chystala svůj pokus a někteří téměř zastavili.

Kvůli opravám bariér a kapalině, která ze Strollova vozu při nehodě vytekla, bylo přerušení kvalifikace dlouhé. Druhá část kvalifikace tak byla restartována až v 15:53 hodin místního času.

Lance Stroll znovu nahrál svým kritikům. Foto: Aston Martin



Když byla kvalifikace restartována, nahrnula se na dráhu většina pilotů. S výjezdem vyčkávali v úvodu druhé části jenom Russell a Hamilton.

První ostrý pokus se nepovedl Cunodovi. Japoncovi se připletl do cesty Verstappen a na konci kola se tak odebral k mechanikům. Kromě toho byl povolán na povinné vážení, což se mu nelíbilo, neboť ho to pochopitelně zdržovalo. Russell a Hamilton už byli na dráze a měli rozjeté první ostré kolo.

Pět minut před koncem druhé části se nacházel na vedoucí pozici Russell. Druhý byl Alonso a třetí Sainz. Mezi nepostupujícími se nacházel překvapivě jedenáctý Pérez. Dvanáctý byl Hülkenberg, třináctý Lawson, čtrnáctý Albon a patnáctý Cunoda, který se po problémech při úvodním pokusu nacházel stále bez času. Ani Verstappen na tom ale nebyl kdovíjak dobře. Patřilo mu totiž až desáté místo a stále si stěžoval na chování svého vozu.

Krátce po začátku závěrečných pokusů bylo jasné, že Pérez se nezlepší. Mexičan se totiž ocitl v hodinách. Nezazářil ale ani Verstappen. Nizozemec zajel pouze čas 1:32,173, který stačil na desáté místo. Vzápětí ho ale vyšoupl Lawson a nastala tak šokující situace. Ve druhé části byly vyřazeny oba vozy Red Bull. Zatímco Verstappen skončil jedenáctý, Pérez třináctý. Nepostoupili ani dvanáctý Gasly, čtrnáctý Albon a patnáctý Cunoda.

Z prvního místa se do třetí části dostal Sainz. Za ním skončili Russell, Alonso, Magnussen, Norris, Hülkenberg, Leclerc, Hamilton, Ocon a Lawson.

Liam Lawson to dotáhl až mezi nejlepších deset. Foto: AlphaTauri



Ferrari potvrzovalo roli favorita i po prvních pokusech ve třetí části. Na prvním místě se nacházel Sainz, který měl na Leclerca k dobru 251 tisícin sekundy. Za nimi se nacházeli Norris, Russell, Hamilton, Alonso, Magnussen, Hülkenberg, Ocon a Lawson.

Sainz se dokázal při druhém pokusu zlepšit. Norris se na okamžik dostal před Leclerca, ten se ale vzápětí na druhé místo vrátil. Do hry o nejvyšší příčky se nakonec zapojil i Russell. Brit zajel druhý čas a jen 72 tisícin mu chybělo k tomu, aby zdolal Sainze.

Sainz se tak dva týdny po pole position v Monze stal opět nejrychlejším mužem kvalifikace. Druhý skončil Russell, třetí Leclerc, čtvrtý Norris, pátý Hamilton, šestý Magnussen, sedmý Alonso, osmý Ocon, devátý Hülkenberg a desátý Alonso.

p. jezdec tým motor Q1 Q2 Q3 kol
1. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:32,339 1:31,439 1:30,984 25
2. George Russell Mercedes Mercedes 1:32,331 1:31,743 1:31,056 24
3. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:32,406 1:32,012 1:31,063 22
4. Lando Norris McLaren Mercedes 1:32,483 1:31,951 1:31,270 24
5. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:32,651 1:32,019 1:31,485 21
6. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:32,242 1:31,892 1:31,575 25
7. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 1:32,584 1:31,835 1:31,615 22
8. Esteban Ocon Alpine Renault 1:32,369 1:32,089 1:31,673 28
9. Nico Hülkenberg Haas Ferrari 1:32,100 1:31,994 1:31,808 25
10. Liam Lawson AlphaTauri Red Bull 1:32,215 1:32,166 1:32,268 24
11. Max Verstappen Red Bull Red Bull 1:32,398 1:32,173   25
12. Pierre Gasly Alpine Renault 1:32,452 1:32,274   23
13. Sergio Pérez Red Bull Red Bull 1:32,099 1:32,310   19
14. Alexander Albon Williams Mercedes 1:32,668 1:33,719   25
15. Juki Cunoda AlphaTauri Red Bull 1:31,991     23
16. Valtteri Bottas Alfa Romeo Ferrari 1:32,809     27
17. Oscar Piastri McLaren Mercedes 1:32,902     22
18. Logan Sargeant Williams Mercedes 1:33,252     25
19. Čou Kuan-jü Alfa Romeo Ferrari 1:33,258     22
20. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:33,397     24


Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari