Leclerc nejrychlejší za denního světla
VC Singapuru – 1. trénink
Velká cena Singapuru začíná nejlépe pro Ferrari. Při prvním volném tréninku zaznamenal nejrychlejší čas Leclerc před Norrisem a Sainzem. Verstappen obsadil čtvrtou pozici. Je ale třeba dodat, že úvodní tréninkové jízdy se konaly za denního světla, tedy v podmínkách nerelevantních pro závod i kvalifikaci.
V 17:30 hodin místního času vyrazili jezdci v Singapuru do prvního volného tréninku. Ten se stále konal za denního světla, takže v teplotních podmínkách, které nebyly relevantní pro nedělní závod. Asfalt měl 39 stupňů, vzduch 31.
Hned tři týmy nasazují v ulicích Marina Bay speciálně upravené zbarvení. Jsou jimi McLaren, Mercedes a VCARB. Speciální lakování měl v úmyslu nasadit také Red Bull. Rakouská stáj ale z tohoto záměru nakonec vycouvala, protože vzhledem ke svému výkonnostnímu propadu si nemůže dovolit mít vyšší celkovou hmotnost vozu.
Hned v úvodu se piloti vydávali na trať. Většina volila pro první jízdy tvrdou sadu pneumatik, řada závodníků ale sáhla také po střední směsi. V garáži zůstával Piastri. Na jeho monopostu se totiž po nácviku zastávek v boxech objevil problém v levé zadní části.
Jelikož se v Singapuru 12 měsíců nezávodilo, byla trať hodně špinavá. To občas piloty potrápilo, když musely krotit své vozy na výjezdech ze zatáček. Do únikové zóny vycestoval Pérez.
Po 20 minutách kraloval Norris s časem 1:33,199. Pilot McLarenu zajel své maximum na střední směsi pneumatik. Za ním se nacházeli Sainz (1:33,476) a Albon (1:33,543). Na trať už konečně vyjel i Piastri. Pilot McLarenu se s tvrdou sadou pneumatik zařadil na 14. místo.
Před polovinou tréninku se dostal do čela Leclerc s časem 1:32,702. Postupně se přezouvalo na měkkou sadu pneumatik. Nazuli ji Norris, Verstappen, Hamilton, Magnussen a Bottas. Postupně se přidávali i další. Jelikož se ale kvalifikace pojede v sobotu za nižších teplot pod umělým osvětlením, nebyly kvalifikační simulace v prvním tréninku příliš směrodatné.
Norris se vrátil s měkkou sadou do čela. Na druhé místo se zařadil Verstappen, na třetí Hamilton.
V závěru kvalifikačních simulací se nakonec vrátil do čela Leclerc, a to s časem 1:31,763. Druhé místo patřilo Norrisovi (1:31,839) a třetí Sainzovi (1:31,952). Verstappen byl čtvrtý. V závěrečné čtvrthodině se piloti zbavovali měkkých pneumatik a nedalo se proto předpokládat, že ve zbytku tréninku dojde k velkým změnám pořadí.
Piastri v závěru zažil horkou chvilku. Australan se otřel o zeď v desáté zatáčce. Nicméně nezdálo se, že by tento kontakt měl vliv na chování vozu.
Vítězem tréninku se stal Leclerc před Norrisem a Sainzem. Verstappen obsadil na úvod víkendu čtvrtou příčku.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:31,763 | 25 | |
2. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:31,839 | + 0.076 | 24 |
3. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:31,952 | + 0.189 | 26 |
4. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull PT | 1:32,097 | + 0.334 | 21 |
5. | Juki Cunoda | RB | Red Bull PT | 1:32,263 | + 0.500 | 25 |
6. | Oscar Piastri | McLaren | Mercedes | 1:32,369 | + 0.606 | 24 |
7. | Daniel Ricciardo | RB | Red Bull PT | 1:32,375 | + 0.612 | 20 |
8. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:32,451 | + 0.688 | 24 |
9. | Fernando Alonso | Aston Martin | Mercedes | 1:32,610 | + 0.847 | 25 |
10. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:32,615 | + 0.852 | 26 |
11. | Franco Colapinto | Williams | Mercedes | 1:32,618 | + 0.855 | 24 |
12. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:32,679 | + 0.916 | 23 |
13. | Pierre Gasly | Alpine | Renault | 1:32,694 | + 0.931 | 26 |
14. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull PT | 1:32,767 | + 1.004 | 21 |
15. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:32,778 | + 1.015 | 20 |
16. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:33,334 | + 1.571 | 24 |
17. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:33,377 | + 1.614 | 20 |
18. | Valtteri Bottas | Sauber | Ferrari | 1:33,485 | + 1.722 | 24 |
19. | Čou Kuan-jü | Sauber | Ferrari | 1:33,585 | + 1.822 | 23 |
20. | Nico Hülkenberg | Haas | Ferrari | 1:33,797 | + 2.034 | 23 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari