Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Denní světlo svědčilo Ferrari

Denní světlo svědčilo Ferrari

VC Singapuru – 1. trénink

Ferrari vstoupilo slibně i do Velké ceny Singapuru. Nejrychlejší čas úvodního tréninku totiž zajel Leclerc před Sainzem. Je ale třeba dodat, že trénink se konal ještě za denního světla a tím pádem v podmínkách nerelevantních pro kvalifikaci a závod. Kvůli plazům na dráze vlály třikrát žluté vlajky.

V 17:30 hodin místního času mohly týmy začít s přípravami na Velkou cenu Singapuru. Na programu byl totiž úvodní volný trénink. Ten se ovšem zatím nekonal v podmínkách relevantních pro kvalifikaci závod. Na začátku tréninku totiž bylo v Singapuru stále denní světlo. Jak boj o startovní pozice, tak samotná velká cena přitom proběhnou večer pod umělým osvětlením.

Na závodníky tento víkend nečeká úplně stejná trať jako loni. Kvůli rekonstrukcím ve městě totiž zmizely čtyři zatáčky v závěrečném sektoru a nahradila je skoro 400 metrů dlouhá rovinka. Díky této úpravě bude nyní trať nejenom kratší (místo 5,063 km bude měřit 4,928 km), ale také méně náročná na brzdy a pneumatiky. Zkrácení trati bude samozřejmě znamenat také rychlejší časy a rovněž méně kol v závodě. Místo tradičních 62 okruhů se jich tentokrát pojede jen 61.

Jak už to tak bývá, řada týmů přivezla vylepšení. Nejvíce novinek můžeme vidět u McLarenu a AlphaTauri. Stáj z Wokingu nasazuje úpravy bočnic, svatozáře, zadního zavěšení, bočnice zadního křídla, spodního křídla nebo krytu motoru. Vozy AlphaTauri dostanou vylepšení podlahy, difuzoru, bočnic, krytu motoru a zadního zavěšení. U McLarenu ovšem obdrží všechna zmíněná vylepšení pouze Norris. Piastri zatím nasadí jen některé z těchto dílů. Na všechny si bude muset počkat do Japonska.

McLaren a Williams pojedou v Singapuru i se speciálním zbarvením vozu. Zatímco McLaren bude upraveným zbarvením propagovat svého sponzora OKX, Williams se oblékne do kabátu společnosti Gulf.

Logana Sargeanta a jeho týmového kolegu Alexandera Albona tentokrát neuvidíme v tradiční modré. Foto: Williams



Přestože první trénink zatím týmům nemohl nabídnout odpovídající podmínky pro přípravu na velkou cenu, netrvalo dlouho a většina vozů kroužila po dráze. V akci jsme podle očekávání viděli zejména tvrdou sadu pneumatik. Norris, Ocon, Piastri, Bottas, Albon a Magnussen ovšem jezdili na střední sadě. Aktivitou zatím nehýřil Stroll. Kanaďan odjel dvě kola na tvrdé sadě a poté se vrátil do boxů. Na kontě neměl žádný měřený čas.

Verstappen nebyl v úvodu spokojen s chováním svého vozu. Letošní suverén si stěžoval na příliš agresivní podřazování. V zatáčkách ho rovněž trápila přetáčivost. Viděli jsme i výlety mimo trať. V první zatáčce se projeli únikovou zónou Pérez nebo Alonso.

Po první polovině tréninku se nacházel na první pozici Norris. Brit se s časem 1:34,776, který zajel na střední směsi, dostal jako jediný pod hranici 1:35. Za pilotem McLarenu figurovali Russell (1:35,005) a Leclerc (1:35,133). Ti ovšem své nejlepší časy zajeli na tvrdé sadě pneumatik. Zatímco Pérez byl zatím jen pátý, Verstappen dokonce až osmý.

Krátce předtím, než se trénink přehoupl do druhé poloviny, nazul první pilot měkkou směs pneumatik. Byl jím Gasly. Francouz se brzy zařadil na druhé místo, když zajel o 204 tisíciny pomaleji než Norris. Brzy se přidávali i další.

Necelých 27 minut před koncem vlály žluté vlajky. Nedošlo ovšem k žádnému incidentu. Na závodní dráze se totiž objevila ještěrka. Všechny vozy se naštěstí zvládly plazovi vyhnout.

S upraveným zbarvením nastupuje v Singapuru i McLaren. Foto: McLaren



U McLarenu zkoumali, jak proudí kolem jejich vozů vzduch. Norris totiž vyrazil na dráhu s flow-vis nátěrem. Poté, co většina pilotů přezula na měkké pneumatiky, se podle očekávání zamíchalo pořadí. Dvacet minut před koncem se ujal vedení Leclerc.

Třináct minut před koncem se znovu objevily žluté vlajky. Na trati se totiž opět ukázala ještěrka.

V závěru už se jezdci věnovali spíše závodním simulacím a pořadí se už neměnilo. Vítězem tréninku se tak stal Leclerc před týmovým kolegou Sainzem. Třetí skončil Verstappen. Jezdci Alfy Romeo Bottas a Čou se rozhodli vůbec nenasadit měkkou sadu pneumatik. V závěrečných minutách se na dráze ukázala další ještěrka, což způsobilo další krátké žluté vlajky.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:33,350   25
2. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:33,428 + 0.078 24
3. Max Verstappen Red Bull Red Bull 1:33,476 + 0.126 22
4. Lando Norris McLaren Mercedes 1:33,522 + 0.172 24
5. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:33,540 + 0.190 21
6. George Russell Mercedes Mercedes 1:33,695 + 0.345 25
7. Sergio Pérez Red Bull Red Bull 1:33,725 + 0.375 22
8. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 1:33,974 + 0.624 28
9. Juki Cunoda AlphaTauri Red Bull 1:34,042 + 0.692 25
10. Esteban Ocon Alpine Renault 1:34,066 + 0.716 24
11. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:34,568 + 1.218 25
12. Pierre Gasly Alpine Renault 1:34,639 + 1.289 23
13. Alexander Albon Williams Mercedes 1:34,657 + 1.307 19
14. Valtteri Bottas Alfa Romeo Ferrari 1:34,802 + 1.452 25
15. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:34,887 + 1.537 23
16. Liam Lawson AlphaTauri Red Bull 1:34,894 + 1.544 27
17. Nico Hülkenberg Haas Ferrari 1:34,985 + 1.635 22
18. Čou Kuan-jü Alfa Romeo Ferrari 1:35,456 + 2.106 25
19. Oscar Piastri McLaren Mercedes 1:35,474 + 2.124 22
20. Logan Sargeant Williams Mercedes 1:35,778 + 2.428 24


Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari