Sainzova dominance, nová naděje pro Norrise, penalizace pro Verstappena
VC Mexika - závod
Ferrari a Sainz to dokázali. Před Španěla se sice v úvodu dostal Verstappen, později se ale vrátil do čela a dojel si pro vítězství. Na druhé pozici skončil Norris, který v závěrečných kolech udolal Leclerca. Pro pilota McLarenu šlo o velmi důležitý výsledek. Verstappen totiž skončil až šestý a díky tomu stáhl celkový náskok nizozemského jezdce na 47 bodů. Pilot Red Bullu dostal během závodu dvě desetisekundové penalizace za to, že vytlačil svého hlavního rivala z dráhy. Ferrari zdolalo v Poháru konstruktérů Red Bull.
Ferrari vstupovalo do Velké ceny Mexika s nadějí na zisk druhého vítězství v řadě za sebou. V sobotní kvalifikaci si totiž vyjel pole position Sainz. Verstappen zajel druhý čas a porazil tak svého hlavního rivala v boji o titul Norrise. Pilot McLarenu začínal jako třetí. Následovali Leclerc, Russell, Hamilton, Magnussen, Gasly, Albon, Hülkenberg, Cunoda, Lawson, Alonso, Stroll, Bottas, Colapinto, Piastri, Pérez a Čou.
Ocon zahajoval závod z boxů. Francouz totiž po skončení kvalifikace měnil pohonnou jednotku. Nedá se však říct, že by mu tento trest příliš ublížil. Pilot stáje Alpine se totiž na rozdíl od svého kolegy Gaslyho trápil a kvalifikoval se na předposledním 19. místě. Tím pádem by stejně startoval z poslední řady.
Pokud by se Ferrari podařilo v neděli skutečně zvítězit, ukončilo by jedno dlouhé čekání. Italská stáj totiž na Autodromu bratří Rodríguezů triumfovala naposledy před 34 lety. V sezoně 1990 zde byl nejlepší Alain Prost. U McLarenu ale byla tato pauza ještě o rok delší. Stáj z Wokingu naposledy slavila v Mexiku v roce 1989 zásluhou Ayrtona Senny. Dlouhý půst obou týmů je zčásti způsoben také dlouhou absencí Velké ceny Mexika v kalendáři. Ta se z něj vytratila po sezoně 1992 a následně se vrátila až v roce 2015.
V novodobé historii závodu dosud vítězily pouze Mercedes nebo Red Bull. Německé stáji se to podařilo v letech 2015 (Nico Rosberg), 2016 (Lewis Hamilton) a 2019 (Lewis Hamilton). Red Bull zde slavil v letech 2017, 2018, 2021, 2022 a 2023, vždy zásluhou Verstappena. Pět triumfů dělá z Nizozemce nejúspěšnějšího jezdce Velké ceny Mexika vůbec.
Alonso prožíval výjimečný víkend. Španěl si totiž v Mexiku připisuje svou 400. účast ve velké ceně. Je prvním jezdcem v historii, který tohoto milníku dosáhl.
Sainz sice zahajoval závod z prvního místa, přesto ale mohl mít před startem obavy. Do první zatáčky totiž v Mexiku vede dlouhá cesta, což dávalo jeho soupeřům v čele s Verstappenem šanci využít větrného pytle a dostat se dopředu.
Výrobce pneumatik Pirelli připouštěl před startem jednozastávkové i dvouzastávkové strategie. Pilotům doporučilo čtyři varianty. Před startem 71 kol dlouhého závodu měl asfalt 33 stupňů. Teplota vzduchu činila stupňů 19.
Pro start závodu zvolila většina pilotů střední směs pneumatik. Našla se ale také hrstka takových, kteří obuli tvrdou sadu. Byli jimi Lawson, Bottas, Colapinto, Pérez, Čou a Ocon.
Sainzovy obavy se hned v úvodu potvrdily. Verstapppen měl totiž lepší odpich a dostal se dopředu. Na Sainze útočili také Leclerc s Norrisem. V první zatáčce došlo mezi Verstappenem a Sainzem ke kontaktu, po kterém pilot Ferrari vycestoval na trávu. Na trať se sice vrátil jako první, ale vzápětí vedoucí pozici Verstappenovi přepustil.
Ještě před koncem prvního kola se ale do akce vydal zpomalovací vůz. Na cílové rovince se totiž srazili Albon s Cunodou. Japonec se roztočil a narazil zadní částí monopostu do bariéry. Albon odstavil své auto na výjezdu ze třetí zatáčky.
Pozdější záběr ukázal, že Albon nemohl s incidentem nic udělat. Thajec se totiž ocitl v kleštích, do kterýho ho sevřeli Gasly na vnitřní straně a Cunoda na vnějšku.
Za zpomalovacím vozem vedl Verstappen před Sainzem a Norrisem. Bodovanou desítku tvořili také Leclerc, Hamilton, Russell, Magnussen, Hülkenberg, Gasly a Lawson. Následovali Stroll, Alonso, Pérez, Colapinto, Bottas, Čou, až sedmnáctý byl Piastri a osmnáctá pozice patřila Oconovi.
Pérez sice v úvodních metrech pár pozic vydělal, poté ale jeho domácí vystoupení dostalo další velkou trhlinu. Na roštu se totiž nesprávně postavil do svého slotu. Pilot Red Bull stál příliš vpředu. Toho si samozřejmě všimli i sportovní komisaři. Když dostal Pérez od svého inženýra informaci o tom, že je vyšetřován, byl zaskočen.
Netrvalo dlouho a Pérez obdržel pětisekundový trest za špatně provedený start. Jezdci tou dobou byli už v šestém kole a na jeho konci došlo k restartu. Verstappen tentokrát čelil stejně složité situaci jako Sainz na startu. Španěl měl šanci na dlouhé cílové rovince využít větrného pytle a vrátit se zpět do čela.
To se mu ale nepodařilo. Verstappen totiž zvládl restart na jedničku a ihned Sainzovi poodjel. Pořadí se tak neměnilo. Pod tlakem se ocital Norris, na kterého vyvíjel nátlak Leclerc.
Verstappen si už po prvním kole v závodním režimu vytvořil sekundový náskok před Sainzem. Španěl se naopak musel mít na pozoru před Norrisem a Leclercem.
Sainz se ale nevzdával. V dalším kole totiž snížil svůj rozestup pod hranici jedné sekundy. Následně využil systému DRS na cílové rovince a odvážným manévrem to poslal pod Verstappena. Jeho pokus vyšel a stal se znovu lídrem závodu. Verstappen se propadl na druhou pozici. Souboje využili Norris a Leclerc, kteří se přiblížili.
Verstappen si sice stěžoval na prázdnou baterii, přesto se na cílové rovince desátého kola zvládl přiblížit. Současně na něj útočil Norris. Ve čtvrté zatáčce to pilot McLarenu zkusil na Verstappena po vnějšku. Norris se sice v nájezdu nacházel přední nápravou před Verstappenem, pilot Red Bullu ale ukázal ostré lokty a poslal ho ven z dráhy. Jeho pokus ale skončil výletem do trávy. Norris se sice vrátil do akce jako první, vzápětí ale pustil Sainze před sebe. Verstappen na Norrise zaútočil v osmé zatáčce. Znovu šlo o tvrdý manévr, po kterém oba vyjeli z dráhy. Norris si stěžoval, že ho Nizozemec vytlačil. Díky tomu se před oba dostal Leclerc.
Oběma souboji mezi Verstappenem a Norrisem se začali zabývat sportovní komisaři. A Norrisovi dali za pravdu. Za vytlačení z trati ve čtvrté zatáčce dostal Verstappen desetisekundový trest. Za zády pilota Red Bullu mezitím probíhal souboj mezi jezdci Mercedesu. Rusell útočil na Hamiltona, sedminásobný mistr světa se ale prozatím na pátém místě udržel.
Russell se v v úvodu 15. kola posunul před Hamiltona na pátou pozici. Mezi jezdci Ferrari se schylovalo k souboji o vítězství. Leclerc zajel nejrychlejší kolo závodu a na okamžik se dostal pod jednu sekundu za Sainze. Leclerc se ale vzápětí rozhodl šetřit pneumatiky, což Sainzovi umožnilo ujet na téměř dvě vteřiny.
V 16. kole skončila Alonsova jubilejní účast. Pilot Aston Martinu zamířil k mechanikům a tam byl zatlačen do garáže.
Pérez sice měl na kontě pětisekundovou penalizaci, přesto postupoval dopředu. Propracoval se na 11. místo a začínal dotírat na desátou pozici Lawsona. Mexičanův útok přišel ve čtvrté zatáčce. Lawson, který je pro příští rok spojován s nahrazením Péreze, se ale nedal. V ostrém souboji, který se neobešel bez kontaktu, nakonec Lawson odolal. Pérez navíc pokračoval s poškozenou bočnicí a brzy na něj útočil Stroll. Pilot Red Bullu se ubránil před Kanaďanem pouze za pomoci vytlačení z dráhy. To samé udělal o kolo dříve také Lawsonovi a byl vyšetřován sportovními komisaři. Vzápětí zamířil do box pro nové pneumatiky.
Verstappen obdržel další velkou ránu. Nizozemec byl potrestán deseti sekundami také za vytlačení Norrise v osmé zatáčce. Ačkoli trojnásobný šampion jezdil ve 24. kole po dráze jako třetí, penalizace by ho v ten moment srazila až na deváté místo těsně před Lawsona.
Pořadím vzhůru stoupal mimo jiné Piastri. Australan se postupně dostal na 11. místo. Jeho útok na Colapinta v první zatáčce se ale neobešel bez kontaktu. Piastri trefil Argentincovo pravé zadní kolo. Oba piloti ovšem pokračovali bez poškození.
Sportovní komisaři rozhodli, že Pérezovi za vytlačení Lawsona z dráhy neudělí žádný trest. Stále se ale zkoumal jeho duel se Strollem. Norris se začínal dotahovat na Verstappena. Sainz už vedl před Leclercem s náskokem 5,5 sekundy.
Pérez byl zproštěn viny i v souboji se Strollem. Verstappen naopak zajel do boxů. Tam sice došlo k výměně gum, ještě předtím ale Nizozemec stál ve svém slotu 20 sekund, aniž by se cokoli dělo. Odpykával si totiž svou penalizaci. Na trať se vrátil jako patnáctý za Oconem a současně před Pérezem.
Pro novou sadu tvrdých pneumatik si dojel také Hamilton. Brit se zařadil zpět do boje jako desátý, tedy tři pozice před Verstappenem. Ten už byl nalepen na zadním křídle Ocona. V úvodu 30. kola se Nizozemec dostal dopředu.
Ve 31. kole byl povolán do boxů Norris. S novou tvrdou sadou se vrátil na 4. pozici. Hamilton se dostal před Colapinta, Verstappen získal další pozici díky zastávce Magnussena. Dalším cílem pilota Red Bullu byl nyní devátý Bottas.
Sainzovo vítězství bylo na dobré cestě. Španěl totiž vedl před Leclercem už o osm sekund. Ve 32. kole navíc Monačan stavěl, stejně tak Russell.
Sainz byl povolán do boxů kolo po Leclercovi. Španěl sice chtěl pokračovat ještě jedno kolo, nakonec ale zastavil. Mechanici vše zvládli bez problémů a Sainz si udržel zhruba osmisekundový náskok před týmovým kolegou.
Lawson se díky zastávkám v boxech dostal na čtvrtou pozici. Brzy ho ale předjel Russell. Pilot týmu VCARB se musel bránit také Piastrimu a vzápětí se do bitvy připojil rovněž Hamilton. Lawson sice dlouho statečně vzdoroval, ve 34. kole ho ale oba jeho soupeři překonali. Krátce předtím došlo mezi Piastrim a Hamiltonem k divokému souboji na cílové rovince. Při něm Piastri vyhnal Hamiltona na trávu. O kolo později se ale pilot Mercedesu dopředu přece jen dostal.
Sainzova jízda vypadala poklidně a suverénně. To ale bylo jenom zdání. Do vysílačky totiž hlásil, že mu vynechal motor. Díky tomu se Leclerc přiblížil na 7,5 sekundy.
Třicet kol před koncem vedl Sainz s náskokem zhruba sedmi sekund před Leclercem. Přibližoval se ale Norris. Pilot McLarenu byl za Leclercem o pět sekund pozadu. Následovali Russell, Hamilton, Verstappen, Magnussen, Colapinto, Hülkenberg, Bottas, Gasly, Piastri, Ocon, Čou, Stroll, Lawson a Pérez. Colapinto, Ocon, Bottas a Čou ještě nebyli v boxech. Argentinec si navíc stěžoval na potíže s řízením. Pérez pokračoval s poškozeným vozem.
28 kol před koncem začalo vstupovat do hry počasí. Verstappen hlásil, že se stmívá. Russell následně uvedl, že mu na hledí spadlo pár kapek deště.
Čou si ve 45. kole odbyl zastávku. U mechaniků se už podruhé objevil Pérez. Piastri se postupně dostal na body. Patřila mu 10. pozice.
Norris nadále tlačil na Leclerca. Pilot McLarenu zajížděl nejrychlejší kola závodu a za Monačanem zaostával už o necelých pět sekund. Sainze a Leclerca dělilo šest vteřin. Verstappen se nacházel osamocen na šesté pozici. Před Magnussenem měl k dobru 7,5 sekundy, na Hamiltona ztrácel téměř 11 vteřin.
Piastri útočil na devátého Colapinta. Argentinec se sice ubránil, vzápětí ale zamířil na svou první zastávku v boxech. Propadl se sice až na 15. pozici, dostal ale čerstvou střední směs pneumatik.
Norris byl stále blíže k Leclercovi. V 50. kole už byla jeho ztráta menší než čtyřvteřinová. Hamilton dotíral na svého kolegu Russella a brousil si zuby na čtvrtou příčku.
V 52. kole už měli všichni piloti na kontě zastávku v boxech. Bodovanou desítku tvořili Sainz, Leclerc, Norris, Russell, Hamilton, Verstappen, Magnussen, Hülkenberg, Piastri a Gasly. Colapinto využíval střední směs pneumatik na výbornou. Pilot Williamsu zajel nejrychlejší kolo závodu. Zatím se ale nacházel na 13. pozici, což ho zbavovalo nároku na bonusový bod. Na dvanáctého Lawsona mu chybělo pět vteřin.
Hamilton stále jezdil v těsném závěsu za Russellem, jeho týmový kolega ale stále odolával. To samé nemohl říct Hülkenberg. Pilota Haasu totiž zdolal v první zatáčce Piastri a sebral mu osmou pozici.
Při chuti zůstával Norris. Ten v 59. kole ztrácel na Leclerca už jen zhruba sekundu. Podobně při chuti zůstával Colapinto. Pilot Williamsu už dýchal na záda Lawsonovi. Body ale byly daleko. Desátý Gasly měl k dobru více než deset sekund.
Hamilton se 11 kol před cílem opět pustil do útoku na Russella. V sekci složené ze zatáček 4-6 se dvojice nacházela bok po boku, Russell ale i tentokrát odolal. Norris už byl nalepen na zadním křídle Leclerca.
V nájezdu na cílovou rovinku došlo ke změně na druhé pozici. Leclerc totiž vyjel z trati a díky tomu se před něj dostal Norris. Pilot McLarenu navíc zajel o pár minut předtím nejrychlejší kolo. Díky tomu v tu chvíl získával 11 bodů na Verstappena. To znamenalo, že by jeho celkový náskok snížil na 46 bodů.
Čtyři kola před cílem skončil jeden dlouhý příběh. Hamilton se konečně dostal na čtvrtou pozici před kolegu Russella. Colapinto si v úvodní šikaně vyšlápl na Lawsona. Mezi dvojicí došlo ke kontaktu a pilot stáje VCARB musel do boxů na výměnu předního křídla. Při zastávce navíc dostal měkké pneumatiky. Norrisův bonusový bod za nejrychlejší kolo byl rázem v ohrožení. To ale nic neměnilo na tom, že se Lawson propadl na poslední 17. pozici.
Předpovědi se naplnily a Lawson skutečně zajel nejrychlejší kolo. O bonusový bod ale chtěli zabojovat také u Ferrari. Italská stáj využila toho, že má Monačan třicetisekundový náskok před Hamiltonem a proto ho povolala do boxů. Tím boj o nejrychlejší kolo nekončil. Red Bull povolal k mechanikům Péreze.
Sainz už tou dobou mířil do boxů a dojel si pro čtvrté vítězství v kariéře. Druhý skončil Norris a třetí Leclerc, který nakonec dokázal zajet nejrychlejší kolo a získal tak pro Ferrari bonusový extra bod do Poháru konstruktérů. Mexický výsledek posouvá italskou stáj na druhé místo mezi týmy před Red Bull. Verstappen dojel šestý a jeho náskok před Norrise se snižuje na 47 bodů.
p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 71 | 25 | |
2. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 4,705 | 71 | 18 |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 34,387 | 71 | 15+1 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 44,780 | 71 | 12 |
5. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 48,536 | 71 | 10 |
6. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull PT | 59,558 | 71 | 8 |
7. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:03,642 | 71 | 6 |
8. | Oscar Piastri | McLaren | Mercedes | 1:04,928 | 71 | 4 |
9. | Nico Hülkenberg | Haas | Ferrari | 1 kolo | 70 | 2 |
10. | Pierre Gasly | Alpine | Renault | 1 kolo | 70 | 1 |
11. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1 kolo | 70 | 0 |
12. | Franco Colapinto | Williams | Mercedes | 1 kolo | 70 | 0 |
13. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1 kolo | 70 | 0 |
14. | Valtteri Bottas | Sauber | Ferrari | 1 kolo | 70 | 0 |
15. | Čou Kuan-jü | Sauber | Ferrari | 1 kolo | 70 | 0 |
16. | Liam Lawson | RB | Red Bull PT | 1 kolo | 70 | 0 |
17. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull PT | 1 kolo | 70 | 0 |
DNF | Fernando Alonso | Aston Martin | Mercedes | - | 15 | 0 |
DNF | Alexander Albon | Williams | Mercedes | - | 0 | 0 |
DNF | Juki Cunoda | RB | Red Bull PT | - | 0 | 0 |
Průběžné pořadí MS F1 v Poháru jezdců - 2024
p. | Jezdec |
∑ | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | M. Verstappen | 362 | 26 | 25 | - | 26 | 33 | 26 | 25 | 8 | 25 | 25 | 18 | 18 | 10 | 12 | 18 | 8 | 10 | 18 | 23 | 8 | ||||
2. | L. Norris | 315 | 8 | 4 | 15 | 10 | 21 | 25 | 18 | 12 | 18 | 19 | 6 | 15 | 18 | 10 | 26 | 16 | 13 | 25 | 18 | 18 | ||||
3. | C. Leclerc | 291 | 12 | 16 | 19 | 12 | 17 | 22 | 15 | 25 | - | 10 | 2 | - | 12 | 15 | 15 | 25 | 18 | 10 | 30 | 16 | ||||
4. | O. Piastri | 251 | 4 | 12 | 12 | 4 | 6 | 3 | 12 | 18 | 10 | 6 | 25 | 12 | 25 | 18 | 12 | 18 | 25 | 15 | 10 | 4 | ||||
5. | C. Sainz | 240 | 15 | - | 25 | 15 | 14 | 14 | 10 | 15 | - | 8 | 19 | 11 | 8 | 8 | 10 | 12 | - | 6 | 25 | 25 | ||||
6. | L. Hamilton | 189 | 6 | 2 | - | 2 | 9 | 8 | 8 | 7 | 13 | 15 | 15 | 25 | 15 | 25 | 4 | 10 | 2 | 8 | 3 | 12 | ||||
7. | G. Russell | 177 | 10 | 8 | - | 6 | 9 | 4 | 7 | 10 | 15 | 12 | 30 | - | 5 | - | 6 | 6 | 15 | 12 | 12 | 10 | ||||
8. | S. Pérez | 150 | 18 | 18 | 10 | 18 | 21 | 18 | 4 | - | - | 4 | 7 | - | 6 | 7 | 8 | 4 | - | 1 | 6 | - | ||||
9. | F. Alonso | 62 | 2 | 10 | 4 | 8 | 7 | 2 | - | - | 8 | - | - | 4 | - | 4 | 1 | - | 8 | 4 | - | - | ||||
10. | N. Hülkenberg | 31 | - | 1 | 2 | - | 1 | 2 | - | - | - | - | 8 | 8 | - | - | - | - | - | 2 | 5 | 2 | ||||
11. | L. Stroll | 24 | 1 | - | 8 | - | - | 2 | - | 6 | - | - | 6 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | |||||
12. | J. Cunoda | 22 | - | - | 6 | 1 | - | 7 | 1 | 4 | - | - | - | 1 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | ||||
13. | K. Magnussen | 14 | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | 1 | - | 2 | 6 | |||||
14. | D. Ricciardo | 12 | - | - | - | - | - | 5 | - | - | 4 | - | 2 | - | - | 1 | - | - | - | - | ||||||
15. | A. Albon | 12 | - | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | - | 2 | - | - | - | 2 | 6 | - | - | - | ||||
16. | P. Gasly | 9 | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 2 | 2 | 1 | - | - | - | 2 | - | - | - | - | 1 | ||||
17. | O. Bearman | 7 | 6 | 1 | ||||||||||||||||||||||
18. | E. Ocon | 5 | - | - | - | - | - | 1 | - | - | 1 | 1 | - | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | ||||
19. | F. Colapinto | 5 | - | 4 | - | 1 | - | |||||||||||||||||||
20. | L. Lawson | 2 | 2 | - | ||||||||||||||||||||||
21. | V. Bottas | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||||||
22. | K. Čou | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||||
23. | L. Sargeant | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Průběžné pořadí MS F1 v Poháru konstruktérů - 2024
p. | Jezdec |
∑ | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | McLaren | 566 | 12 | 16 | 27 | 14 | 27 | 28 | 30 | 30 | 28 | 25 | 31 | 27 | 43 | 28 | 38 | 34 | 38 | 40 | 28 | 22 | ||||
2. | Ferrari | 537 | 27 | 22 | 44 | 27 | 31 | 36 | 25 | 40 | - | 18 | 21 | 11 | 20 | 23 | 25 | 37 | 18 | 16 | 55 | 41 | ||||
3. | Red Bull | 512 | 44 | 43 | 10 | 44 | 54 | 44 | 29 | 8 | 25 | 29 | 25 | 18 | 16 | 19 | 26 | 12 | 10 | 19 | 29 | 8 | ||||
4. | Mercedes | 366 | 16 | 10 | - | 8 | 18 | 12 | 15 | 17 | 28 | 27 | 45 | 25 | 20 | 25 | 10 | 16 | 17 | 20 | 15 | 22 | ||||
5. | Aston Martin | 86 | 3 | 10 | 12 | 8 | 7 | 2 | 2 | - | 14 | - | - | 10 | 1 | 4 | 1 | - | 8 | 4 | - | - | ||||
6. | Haas | 46 | - | 1 | 3 | - | 1 | 2 | - | - | - | - | 12 | 8 | - | - | - | 1 | 1 | 2 | 7 | 8 | ||||
7. | RB | 36 | - | - | 6 | 1 | - | 12 | 1 | 4 | 4 | - | 2 | 1 | 2 | 1 | - | - | - | - | 2 | - | ||||
8. | Williams | 17 | - | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | - | 2 | - | - | - | 2 | 10 | - | 1 | - | ||||
9. | Alpine | 14 | - | - | - | - | - | 1 | - | 1 | 3 | 3 | 1 | - | - | 2 | 2 | - | - | - | - | 1 | ||||
10. | Sauber | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari