Novinky

  • 20.09.2020 Neutral Po 16 hodinách jsou nadále v čele 24 hodin Le Mans Buemi, Nakadžima a Hartley (Toyota)

  • 19.09.2020 Neutral I po šesti hodinách vedou ve 24 hodinách Le Mans Buemi, Nakadžima a Hartley (Toyota)

  • 19.09.2020 Neutral Toyota trojice Buemi /Nakadžima /Hartley vedla po dvou hodinách závod 24 hodin Le Mans

Facebook Instagram

Pneumatiky o stupeň tvrdší než loni

Pneumatiky o stupeň tvrdší než loni

VC Ruska – Pirelli před závodem

Jak si pneumatiky poradí s hladkým, ale zejména na počátku víkendu nečistým povrchem okruhu v Soči? To je otázka, kterou si kladli technici Pirelli při výběru pneumatik pro VC Ruska.

Nakonec se rozhodli pro střední volbu směsí: C2 jako tvrdou (bílá), C3 jako střední (žlutá) a C4 jako měkkou (červená). Je to tedy volba o jeden krok směrem k tvrdší směsi proti loňsku a také proti Singapuru před týdnem.

Při premiéře v roce 2014 se VC Ruska v Soči prezentovala velmi hladkým novým asfaltem. Nico Rosberg na něm dokázal odjet téměř celý závod na jedné sadě pneumatik. Od té doby povrch zraje a zdrsňuje se. V kombinaci s jeho charakteristikou to není na pneumatiky nijak zvlášť náročná trať.

Výjimkou je levá zatáčka číslo 3 s více vrcholy. V některých ohledech se podobá slavné zatáčce č. 8 v tureckém Istanbulu. Pravá přední pneumatika zde dostane při brzdění i akceleraci pořádně zabrat.

Letošní výběr o stupeň tvrdších směsí by měl zajistit, aby jezdci mohli jet na maximum místo hlídání tempa. Měli by se také dobře vyrovnat se všemi změnami povrchu trati.

Historickou normou je v Soči jedna zastávka v boxu. Lewis Hamilton loni zvítězil z druhého místa na roštu díky strategii ultraměkká-měkká směs. Opačnou variantu zvolil Max Verstappen a probojoval se z konce roštu na páté místo.

Také počasí může být variabilní. Loni před závodem pršelo, ale v předchozích letech bylo slunečno. Tentokrát je znovu velká šance na déšť.

VC Ruska se loni po dvou jarních ročnících vrátila do podzimního termínu. Bude zajímavé sledovat, co se změnilo ve srovnání s rokem 2018. Přivezli jsme tvrdší pneumatiky, které by se měly lépe přizpůsobit různým podmínkám. Hlavní vliv na pneumatiky zde mají spíš podélné než boční síly. Volba správné strategie s ohledem na měnící se podmínky bude rozhodující. Uvidíme, zda se znovu sníží čas dosažený loni Valtterim Bottasem v kvalifikaci,“ říká před závodem Mario Isola, šéf Pirelli pro F1 a automobilové závody.

Podívejme se, jaké pneumatiky mají pro ruský víkend jednotliví jezdci k dispozici. 

 

 

Komentáře ke článku