Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Zužitkuje Verstappen na startu mírnou výhodu?

Zužitkuje Verstappen na startu mírnou výhodu?

Pirelli – strategie pro závod

Lewis Hamilton (na snímku) soupeře k kvalifikaci deklasoval a vyhrál o víc než půl vteřiny. Získal tím už 96. pole position a vytvořil si dobrou výchozí pozici k dalšímu vítězství.

Jakou by k tomu měl zvolit strategii? Podle Pirelli bude nejrychlejší jedna zastávka, jak tomu bylo tradičně na hladkém asfaltu v Soči. Předpokládá se však, že počasí během závodu bude ještě teplejší než při kvalifikaci, což bude mít samozřejmě vliv na tepelnou degradaci.

Jedním z argumentů pro jedinou zastávku je také to, že v Soči je maximální rychlost pro průjezd boxovou uličkou stanovena na 60 km/h. Každé zajetí do boxů je proto větší časovou ztrátou. Navíc je na trati velmi obtížné předjíždění.

Nejrychlejším způsobem bude start na měkké pneumatice a poté přibližně po 12 kolech přejít na tvrdou. Přibližně stejně rychlá, ale s nepatrné větším opotřebením, je měkká směs na 14 kol a žlutá na 39 kol. Jako obvykle se to dá udělat i naopak.

Mírně pomalejší by měla být volba středně tvrdých pneumatik na 22 kol a tvrdých na 31 kol.

A konečně, nejrychlejší dvojí zastávka bude zahrnovat dva úseky na měkké směsi po 12 kolech a jeden na střední. Případně použití střední směsi ve druhém úseku na 29 kol.

Jelikož Pirelli přivezlo do Ruska měkčí řadu gum než v loňském roce, týmy musely tento víkend obzvlášť pečlivě zacházet s měkkými pneumatikami. Proto by mohl být velkou výhodou start na střední směsi, protože poskytuje větší flexibilitu.

Z první desítky budou na střední směsi startovat pouze Verstappen a Bottas. Druhé místo na startovním roštu se považuje za čistší linii, která by mohla Verstappenovi pomoci dostat se před Hamiltona a získat další výhodu v jeho odlišné strategii.

Následující infografika prozradí, kolik má který z jezdců k dispozici pneumatik.

 

 

 

Zdroj: Pirelli, úvodní foto: Pirelli