Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Okruhy ze staré školy neodpouštějí chyby

Okruhy ze staré školy neodpouštějí chyby

Pirelli – strategie pro závod

Mercedes si poradil i na okruhu, na kterém se dosud se svými monoposty nesvezl. Není pochyb o tom, že je pro závod znovu největším favoritem. Pokud se nestane něco podobného jako minule, těžko přijde o vítězství.

Mugello je zbrusu novým okruhem (tedy přesněji pro F1), kde není tak snadné předjíždět. Vzhledem k vysokým rychlostem a malým rozestupům mezi vozy bude strategie velmi důležitá. Zejména proto, že se očekávají poměrně vysoké opotřebení a degradace pneumatik. Tato degradace, zejména u měkkých pneumatik, bude klíčem ke strategii.

Jedna i dvě zastávky jsou možné, ale jako vždy se týmy pokusí absolvovat závod pouze s jednou výměnou kol. Zejména první desítka startovního roštu, protože všichni začínají na měkké směsi.

Teoreticky jsou dvě zastávky v závodě na 59 kol o něco rychlejší. Nejvýhodnější by měly být dva úseky po 19 kolech na měkké směsi a závěrečných 21 kol na střední. Ta může být případně nasazena i ve středním úseku. Druhou nejrychlejší variantou je podle výpočtů jeden úsek o délce 16 kol na měkké směsi a potom dva na střední.

Na základě pneumatik, které mají jezdci k dispozici, je jedna zastávka o něco pomalejší. Po startu na měkké směsi by se ve 22. kole vyměnila za tvrdou. Je velmi pravděpodobné, že ji přesto někteří jezdci z první desítky využijí.

Je také docela možné, že někdo ze druhé poloviny startovního roštu využije možnosti střední-tvrdá s výměnou ve 26. kole. Jako vždy, všechny tyto strategie se mohou pozměnit v závislosti na konkrétních podmínkách závodu.

Mugello je tratí ze staré školy s malými bezpečnostními zónami. Chyby neodpouští. Vzhledem k tomu je dost pravděpodobné, že se v závodě objeví safety car. Týmy na to musejí být připraveny a schopny rychle reagovat.

Následující infografika prozradí, kolik má který z jezdců k dispozici pneumatik.

 

 

Zdroj: Pirelli, úvodní foto: Pirelli