Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Třídenní program VC a rozpočtový strop

Třídenní program VC a rozpočtový strop

Už známe pravidla pro sezonu 2021

Tak jsme se přece jenom dočkali. Dnes seznámili novináře na tiskové konferenci v Austinu vrcholní představitelé FIA a promotéra F1 s podobou technických a sportovních předpisů, které mají platit od sezony 2021. Předtím je ale ještě musí schválit Světová rada motoristického sportu.

K nejdůležitějším změnám patří zkrácení programu velké ceny ze čtyř na tři dny a zavedení rozpočtového stropu ve výši 175 milionů dolarů na rok (plus milion dolarů na každou velkou cenu). Z něj jsou ovšem vyjmuty náklady na marketing, mzdy jezdců a tří nejlépe honorovaných dalších zaměstnanců, aktivity přímo nesouvisející s F1, odpisy, startovné, poplatky za superlicence a bonifikace na konci sezony.

Z dalších úprav vyjímáme:

aerodynamika – jednodušší přední křídlo a bočnice, posílení přítlaku

hmotnost – zvýšení její minimální hodnoty ze 743 kilogramů na 768 kilogramů

motor – v zásadě zachování současného stavu, povinná stejná specifikace pohonné jednotky pro tovární i klientské týmy

pohonné hmoty – zvýšení podílu složek, vyrobených z obnovitelných zdrojů, v benzinu na 20 %

palivový systém – z převážné části bude standardizován 

Takto má vypadat monopost F1 v roce 2021

převodovka – zmrazení jejího vývoje, komplexní změna dovolena v pětiletém intervalu

zavěšení, kola a ráfky – zákaz hydraulického zavěšení, jednodušší pérování a tlumiče, osmnáctipalcová kola od jednoho dodavatele

brzdy – větší kotouče (místo 278 milimetrů 330)

podvozek – zvětšený kokpit, prvky na přední části podlahy kvůli ochraně při najetí na obrubník, lepší zabezpečení boků monopostu proti nárazu

bezpečnost – omezení počtu úlomků při nehodě (použití gumových membrán mezi jednotlivými díly, přední křídlo nesmí odpadnout naráz celé, pevnější přichycení komponent na zádi), prodloužení nosu vozu kvůli lepšímu pohlcení energie při nárazu, vylepšená opěrka hlavy a uchycení kol lanky

sportovní pravidla – zvýšení maximálního počtu velkých cen za sezonu na 25, omezení zkoušek motoru, testování v aerodynamickém tunelu a CFD simulací.