Novinky

  • 13.07.2020 Neutral Podle neoficiální zprávy již podepsal Valtteri Bottas s Mercedesem smlouvu na rok 2021

  • 13.07.2020 Neutral Petr Ptáček obsadil v úvodních závodech F Renault Eurocupu v Monze 9. a 14. místo

  • 12.07.2020 Neutral Felix Rosenqvist (Ganassi) vyhrál druhý závod seriálu IndyCar na Road America

Facebook Instagram

Nová éra formule 1 má zelenou

Nová éra formule 1 má zelenou

Světová rada motorsportu schválila soubor pravidel

Jak se předpokládalo, Světová rada motoristického sportu FIA ve včerejších večerních hodinách schválila blok pravidel, týkajících se mistrovství světa formule 1. Přistoupila jen k několika úpravám.

Ty se týkají finanční sféry. Rozpočtový strop ovšem pro rok 2021 zůstal v navrhované výši 145 milionů dolarů s tím, že v dalších dvou letech postupně klesne na 140 a potom na 135 milionů. Tyto sumy jsou stanoveny pro 21 velkých cen v sezoně, při větším či menším počtu podniků budou adekvátně upraveny.

Světová rada rozšířila soubor výjimek, které se do limitu nezapočítávají. Kromě platů jezdců a vrcholného managementu stájí a výdajů na marketing do něj nepatří ani prémie zaměstnancům na konci roku (v celkové výši maximálně 12 milionů), prostředky, určené pro jejich relaxační aktivity (do jednoho milionu), na zdravotní zabezpečení (sem spadají například testy na koronavirus), případná podpora v čase jejich nemoci nebo mateřské dovolené a dále rovněž investice do projektů FIA a programů na ochranu životního prostředí.

Vývoj vozů pro sezonu 2021 byl z velké části zmrazen. Foto: McLaren

Důležitým krokem je přijetí „ceníku“, na jehož základě bude stanovena hodnota komponent, jež výrobci dodají zákaznickým týmům. Ferrari tak kupříkladu při prodeji převodovky Haasu už nebude moci na faktuře uvést částku podle svého uvážení. Má se tím zamezit obcházení rozpočtového stropu uzavíráním obchodů za jeden dolar a podobnými triky.

Vývoj podvozku, převodovky a důležitých mechanických dílů pro sezonu 2021 je zmrazen. Určité změny však umožní obnovený systém žetonů. Minimální hmotnost monopostu se zvedá na 749 kilogramů.

Do sportovního předpisu byla zahrnuta některá ustanovení, reagující na nutnost konání závodů bez diváků. Pneumatiky je dovoleno testovat ve druhém pátečním tréninku, jestliže má být nasazena nová směs.

Do života byl uveden také diskutabilní mechanismus využívání aerodynamických tunelů v závislosti na umístění v Poháru konstruktérů.

Zdroj: FIA

Komentáře ke článku