Novinky

  • 02.07.2020 Good Do závodu F3 na Red Bull Ringu nastoupí i český jezdec Roman Staněk

  • 02.07.2020 Good Bernie Ecclestone se stal v 89 letech znovu otcem

  • 01.07.2020 Neutral Daniel Abt dojezdí sezonu formule E za stáj NIO

Facebook Instagram

Jezdci si stěžují na hrbolatou trať

Jezdci si stěžují na hrbolatou trať

Způsobuje technické problémy i bolest hlavy

Závodníky F1 čekalo na Okruhu Amerik nemilé překvapení. Po pátku si prakticky všichni stěžují na hrbolatý asfalt, jenž komplikuje jízdu, způsobuje bolesti a může být i viníkem havárií.

"Někdy je to velmi bolestivé," nechal se slyšet Sergio Pérez. "Někdo by se mohl i vážně poranit, hlavně pokud by ve vysoké rychlosti kvůli hrbolu vyletěl z trati. Podle mě je to nepřijatelné. Už v pátek to bylo přes čáru, bylo pár incidentů. V závodě, nepřeji si, aby se to stalo, ale očekávám, že uvidíme několik havárií způsobených kombinací hrbolů a degradujících pneumatik."

"S předjížděním bude problém," upozornil Max Verstappen. "Stačí vyjet mimo závodní stopu a snadno si poraníte záda. Děravý asfalt na městských okruzích mi nevadí, ale tohle je něco zcela jiného. Některé hrboly fungují jako startovací rampa, kola se odlepují od asfaltu."

"Jsou tam dvě tři místa s opravdu velkými skoky, což nesvědčí vozu a ani motoru, kvůli tomu, že najednou vyletí otáčky až do nebe," doplnil Lance Stroll.

Nerovnosti byly například i příčinou selhání plynového pedálu ve voze Charlese Leclerka.

"Zatím jsme měli pouze tuto malou nepříjemnost, pravděpodobně způsobenou velkým hrbolem," řekl šéf Scuderie Ferrari Mattia Binotto. "To je pouze jeden příklad, budeme si muset dávat pozor. Bylo by příliš odvážné teď tvrdit, že nebudou větší problémy se spolehlivostí. Další průběh víkendu může ukázat, že opak je pravdou."

Lewis Hamilton mluvil o zdravotních problémech.

"Po prvním tréninku jsem se necítil dobře. Toto je s velkým náskokem nejhrbolatější trať, na jaké jsem kdy jezdil. Způsobilo mi to bolest hlavy. Abyste to správně pochopili, tak hrboly na okruhu mohou být i dobré, patří k jeho charakteru a já sám nemám rád dokonale hladké tratě. Zde však máme masivní, skutečně masivní skoky. Ve voze F1 nás nezachrání tlumiče, většinu nárazu pohltí zadek, ale také páteř," řekl téměř jistý letošní šampion.

Komentáře ke článku