Novinky

  • 18.09.2020 Neutral Pole position pro 24 h Le Mans získala posádka Kobajaši / Conway / López v Toyotě

  • 17.09.2020 Neutral Kamuj Kobajaši (Toyota) byl nejrychlejší v první kvalifikaci na 24 h Le Mans

  • 17.09.2020 Neutral Na VC Turecka bylo dosud prodáno 40 000 vstupenek

Facebook Instagram

Byl to můj nejlepší závod v kariéře, říká Sainz

Byl to můj nejlepší závod v kariéře, říká Sainz

V závěru se ale bál o svou pozici

Po sobotní kvalifikaci u Carlose Sainze dobrá nálada rozhodně panovat nemohla. Španělskému závodníkovi totiž potíže se zapalováním neumožnily zajet ani jedno měřené kolo a v neděli tak stál na startovním roštu až jako poslední.

V tak trochu bláznivém závodě se ale jezdci McLarenu podařilo z chvostu vystoupat o hodně výše a byl odmávnut jako čtvrtý. Ani to ale ještě nebylo všechno. Původně třetího Lewise Hamiltona totiž sportovní komisaři po závodě potrestali pětisekundovou penalizací a syn bývalého rallyového šampiona se tak mohl radovat ze svého premiérového pódiového umístění v královně motorsportu.

"Kdo by včera (v sobotu) řekl, že se o den později všechno otočí a já se posunu z 20. místa na třetí. Stále mi to nedošlo, je to ale velmi výjimečný pocit. I ten způsob, jakým se to vyvinulo, a šance vystoupit na pódium společně s celým týmem dvě hodiny po závodě byly rovněž zvláštní, ale zato opravdu velice výjimečné. Nikdy na tento den nezapomenu. Je čas slavit, ale zároveň je třeba se stále posouvat. Myslím si ale, že jdeme dobrým směrem a že si McLaren tuto trofej zaslouží stejně jako já," uvedl Sainz  po závodě.

Rodák z Madridu rovněž označil letošní ročník Velké ceny Brazílie jako svůj nejlepší závod v kariéře. Přiznal ale, že se v závěru obával propadu pořadím.

V závěru závodu se Sainz o svou pozici strachoval

"Neměl jsem skutečně žádnou přilnavost.  Při restartu se mi během jízdy na čtvrtý rychlostní stupeň protáčela kola. Byli jsme příliš pomalí, takže jsem nemohl do pneumatik dostat žádnou energii. Přijel jsem do první zatáčky a probrzdil jsem. Neměl jsem zkrátka žádnou přilnavost. Nějak se mi ale podařilo chytit správnou stopu a pak to byly možná rallyové zkušenosti, které mi začaly pomáhat auto zvládnout. Od té doby jsem se jenom bránil, jak jsem mohl, a podařilo se nám dojet. Byl to závod plný útočení a rozhodně byl mým nejlepším."

Svým bronzovým úspěchem ukončil Sainz pětiletý pódiový půst jak v případě McLarenu, tak Španělska. Zatímco stáj z Wokingu měla na stupních vítězů své zastoupení poprvé od Velké ceny Austrálie 2014, kde druhou příčku obsadil Kevin Magnussen a třetí Jenson Button, španělstí fanoušci zase čekali od Velké ceny Maďarska téhož roku. Na Hungaroringu tehdy dokončil závod jako druhý Fernando Alonso v barvách Ferrari.

Komentáře ke článku