Novinky

  • 26.02.2020 Good Robert Kubica (Alfa Romeo) zůstal nejrychlejším jezdcem 4. dne testů F1

  • 26.02.2020 Good V poločase 4. dne testů F1 v Barceloně patří nejlepší čas Robertu Kubicovi (Alfa Romeo)

  • 25.02.2020 Bad Kvůli epidemii koronaviru byla uzavřena muzea Ferrari v Modeně a Maranellu

Facebook Instagram

Masi vysvětluje, proč vyjel safety car

Masi vysvětluje, proč vyjel safety car

Nebylo to kvůli zdramatizování závodu

Asi nejeden divák se včera u televizních obrazovek sám sebe ptal, jestli safety car náhodou nevyjel tak trochu zbytečně. Nebo snad měli pořadatelé Velké ceny Brazílie potřebu zdramatizovat závěrečnou část závodu?

Důvodem povolání reálného, ​​ne pouze virtuálního safety caru byl vůz Valtteriho Bottase, stojící vedle trati kvůli poruše pohonné jednotky. Motor s třícípou hvězdou se ale nevypnul z ničeho nic, Bottas měl docela dost času najít vhodné místo k parkování. Vybral si vnitřní stranu zatáčky a zdálo se, že maršálové pod žlutými vlajkami stříbrný vůz rychle odtlačí za ochrannou bariéru. Místo toho vyjelo bezpečnostní vozidlo a najednou neměl ani jeden z jezdců nic jisté.

O umělé dramatizování závodu se však nejednalo. Ukázalo se, že Bottas ve skutečnosti vůz zaparkoval velice nešťastně.

"Původně jsem situaci řešil dvojitou žlutou vlajkou," vysvětluje ředitel závodů F1 Michael Masi. "Maršálové mi oznámili, že vůz uvízl na hrbolu, proto ho tam nechali. A jakmile na místo posíláme jeřáb, voláme i safety car."

Krok se všemi bezpečnostními pravidly nedrží ani všichni šéfové týmů a nejeden z nich se po závodu nechal slyšet, že povolání neutralizačního vozu nerozumí. Zajímavostí je, že se mezi ně zařadil i Toto Wolff, šéf týmu Valtteriho Bottase, ale i Lewise Hamiltona, jenž v následující loterií přišel minimálně o pódiové umístění. Stupně vítězů VC Brazílie tak byly letos třetí bez účasti jezdce Mercedesu.

Komentáře ke článku