Mercedes udržel tempo i po setmění
 
						
							VC Abú Zabí – 2. trénink
Generálka na kvalifikaci vyšla nejlépe trojcípé hvězdě, když úspěšnější byl opět Bottas. Z konkurentů se na dostřel přiblížil jen Leclerc.
Počasí se příliš nezměnilo. Nepatrně se oteplilo na 26, stupňů, asfalt naopak ochladl na 32 stupňů. V průběhu tréninku však nastal výraznější pokles teploty.
Připraveni byli i oba smolaři z předchozího klání. Ricciardovi vyměnili motor, ale protože šlo o již použitý agregát, obešlo se to bez trestu. Také Vettelovo auto bylo po kontaktu s bariérou zase v pořádku.
V čele se zpočátku usadil Magnussen a to dokonce před Leclerkem. Jenže měl střední gumy a Monačan tvrdé. Pilota Haasu překonal Pérez, ale ani jeho 1:38,87 nikomu dech nevzalo. Jak hluboká je propast mezi špičkou a středem pole, znovu dokázal Leclerc, který na nejpomalejším obutí zajel 1:37,99.
Na rozdíl od něj Verstappen a Bottas začali na střední směsi a projevilo se to – 1:37,14, respektive 1:37,54. S neobvyklým problémem se potýkal Magnussen. Cosi mu volně poletovalo v kokpitu. Tým ho raději stáhl do boxů.
Také Hamilton vsadil na tvrdé pneumatiky a v přímém porovnání byl o dvě setiny rychlejší než Leclerc. Teprve za nimi se usadili Vettel a Albon na prostřední variantě. Bottas se ocitl mimo trať, když mu předjížděný red bull nenechal moc místa.
Z pilotů Ferrari se více dařilo Leclerkovi
Jako první na měkké gumy přezul Leclerc, pokus mu ale vůbec nevyšel. Otřel se o svodidla a mohl být rád, že na autě nevznikla větší škoda. Jiným se vedlo podstatně lépe. Bottas se navzdory náběhu na smyk zlepšil na 1:36,25 a Hamiltonovi dával 37 setin. Na čtvrté příčce se na chvíli objevil Grosjean, což jen potvrzovalo, že Haas je v trénincích docela konkurenceschopný, jenže v závodě úplně marný.
Reputaci Ferrari nevylepšil ani Vettel. Manko na Bottase více než osm desetin sekundy nikoho v rudém táboře nepotěšilo. Zvláště když exmistr světa vcelku jasně prohrával i s Verstappenem. Leclerc se dostal přece jen blíže ke stříbrnému duu, od Hamiltona ho dělilo pouhých osm tisícin.
Pasáž u hotelu, která předtím nadělala těžkosti Leclerkovi a Bottasovi, si vybrala další oběť v podobě Giovinazziho. Příčinou je s největší pravděpodobností zde položená umělá tráva, která je značně kluzká.
Po padesáti minutách simulace kvalifikace končila a stáje přecházely pozvolna do režimu dlouhých úseků. Předtím stihl ještě Vettel vystrnadit Verstappena ze čtvrtého místa.
Haas ukázal nečekaně dobrou rychlost
Hamilton a Verstappen kroužili na srovnatelně opotřebených měkkých gumách. I zde měl Mercedes převahu, byť ne tak zřetelnou. Leclerc se pohyboval zhruba na Nizozemcově úrovni.
Bottas a Grosjean se neshodli v levé zatáčce a z vozů létaly kusy karoserie. Dráhu tak zaneřádily, že trénink musel být zastaven. Oba postižení se vlastní silou dostali k mechanikům, přičemž vinu házeli jeden na druhého. Úklid zabral devět minut.
Leclerc na závěr přešel na tvrdé gumy a sázel na nich kola kolem 1:42, což rozhodně nebylo špatné. Zvláště ve srovnání s Vettelem, který na měkkých, byť již postarších, od něj dostával v průměru sekundu.
| p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. |  Valtteri Bottas |  Mercedes | Mercedes | 1:36,256 | 28 | |
| 2. |  Lewis Hamilton |  Mercedes | Mercedes | 1:36,566 | + 0.310 | 32 | 
| 3. |  Charles Leclerc |  Ferrari | Ferrari | 1:36,642 | + 0.386 | 29 | 
| 4. |  Sebastian Vettel |  Ferrari | Ferrari | 1:36,691 | + 0.435 | 27 | 
| 5. |  Max Verstappen |  Red Bull | Honda | 1:36,807 | + 0.551 | 29 | 
| 6. |  Alexander Albon |  Red Bull | Honda | 1:37,288 | + 1.032 | 29 | 
| 7. |  Romain Grosjean |  Haas | Ferrari | 1:37,601 | + 1.345 | 17 | 
| 8. |  Sergio Pérez |  Racing Point | Mercedes | 1:37,637 | + 1.381 | 31 | 
| 9. |  Daniil Kvjat |  Toro Rosso | Honda | 1:37,651 | + 1.395 | 33 | 
| 10. |  Pierre Gasly |  Toro Rosso | Honda | 1:37,770 | + 1.514 | 35 | 
| 11. |  Carlos Sainz |  McLaren | Renault | 1:37,834 | + 1.578 | 31 | 
| 12. |  Lando Norris |  McLaren | Renault | 1:37,918 | + 1.662 | 31 | 
| 13. |  Lance Stroll |  Racing Point | Mercedes | 1:37,985 | + 1.729 | 31 | 
| 14. |  Kevin Magnussen |  Haas | Ferrari | 1:38,080 | + 1.824 | 30 | 
| 15. |  Nico Hülkenberg |  Renault | Renault | 1:38,122 | + 1.866 | 28 | 
| 16. |  Daniel Ricciardo |  Renault | Renault | 1:38,400 | + 2.144 | 25 | 
| 17. |  Kimi Räikkönen |  Alfa Romeo | Ferrari | 1:38,415 | + 2.159 | 29 | 
| 18. |  Antonio Giovinazzi |  Alfa Romeo | Ferrari | 1:38,464 | + 2.208 | 31 | 
| 19. |  George Russell |  Williams | Mercedes | 1:39,512 | + 3.256 | 31 | 
| 20. |  Robert Kubica |  Williams | Mercedes | 1:40,455 | + 4.199 | 31 | 

 Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo
							Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku
							Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

 Marek Chvála
Marek Chvála 29.11. 2019
29.11. 2019 
  
  
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						.jpg?w=350&h=200) 
						.jpg?w=350&h=200) 
						 
						 
						 
						 
						 
					