Novinky

  • 07.12.2019 Good Polák Robert Kubica, vítěz jedné velké ceny, slaví 35. narozeniny

  • 06.12.2019 Neutral Renault opouští po dvaceti letech technický ředitel Nick Chester

  • 06.12.2019 Good Mistr světa F1 z roku 1982 Keke Rosberg slaví 71. narozeniny

Facebook Instagram

Jedna zastávka by měla stačit k vítězství

Jedna zastávka by měla stačit k vítězství

VC Abú Zabí – pneumatiky pro závod

Hamilton se po čtyřech měsících dočkal a konečně vyhrál kvalifikaci. Do první řady ho však nedoprovodí druhý nejrychlejší kolega Valtteri Bottas, protože ho penalizace odsune na konec roštu.

Lewis Hamilton o 15 tisícin vteřiny překonal dosud nejlepší čas na okruhu Yas Marina. Posunul ho na 1:34,779 (210,958 km/h). Zatímco nejlepší čas zajel na měkké směsi pneumatik, do třetí fáze kvalifikace postoupil na střední a na té bude startovat do závodu. Na stejné směsi zahájí závod také Valtteri Bottas, Charles Leclerc, Max Verstappen a Alexander Albon.

Lewis Hamilton převzal cenu Pirelli od Aseel Al-Hamadové

Staronový šampion převzal cenu Pirelli Pole Position Award od saúdskoarabské průkopnice motoristického sportu Aseel Al-Hamadové. Členka ženské komise motorsportu při FIA je první ženou ze své země, která řídila vůz F1.

Odborníci Pirelli očekávají, že nejrychlejší taktickou variantou bude jediná zastávka. Jezdci by měli vyměnit gumy mezi 7. až 14. kolem z měkké na tvrdou směs. Favorité ovšem zvolili jinou variantu, podle Pirelli druhou nejrychlejší. Ze směsi střední tvrdosti by měli přezouvat na tvrdou mezi 10. až 18. kolem.

Ještě nevýhodnější by měly být dvě zastávky s variantou měkká-měkká-tvrdá a výměnami v 7. až 10. kole a po dalších 7 až 10 kolech. Delší setrvání na měkké s výměnou na střední směs by mělo být nejméně výhodné.

Teploty tratě během závodu dramaticky klesají, což prodlužuje životnost pneumatik v jeho druhé polovině. Pokud jde o načasování zastávek, existuje mnoho možností. U jednotlivých jezdců by proto mohly být rozprostřeny ve větším časovém úseku.

Na okruhu Yas Marina není snadné předjíždět a proto by provoz na trati mohl mít velký vliv na strategii a výsledek závodu. Zajímavé bude sledovat postup Valtteriho Bottase, který se po penalizaci bude probíjet z poslední řady kupředu.

Nejvíc kol na tvrdé sadě zatím ujel Gasly (25), na střední Kvjat (21), na měkké Hamilton (19). Nejlepších časů dosáhli na tvrdé směsi Hamilton (1:37,975), na střední Leclerc (1:35,543), na měkké Hamilton (1:34,779).

V následující infografice jsou uvedeny pneumatiky, které mají jednotliví jezdci k dispozici pro závod.

 

 

Komentáře ke článku