Novinky

  • 27.03.2020 Neutral Ferrari hodlá otevřít továrnu v Maranellu 14. dubna

  • 27.03.2020 Good Bývalý pilot F1 a vítěz 13 velkých cen David Coulthard se dožívá 49 let

  • 26.03.2020 Neutral 104. ročník závodu 500 mil v Indianapolisu byl přesunut na neděli 23. srpna

Facebook Instagram

Formule 1 se vzdá opulentních motorhomů

Formule 1 se vzdá opulentních motorhomů

Zelená cesta si žádá svou daň

Zelená cesta je dosti nepohodlná v tom, že nestačí něco chtít a mít na to peníze, ale je třeba se také zamyslet nad tím, jaký dopad to bude mít na životní prostředí. Formule 1 se vydala touto cestou. Mimo jiné chce být jako sport uhlíkově neutrální nejpozději do roku 2030. Neobejde se to bez obětí a mezi prvními by mohly být okázalé motorhomy, které jsou přepravovány mezi devíti evropskými státy, ve kterých se jezdí velká cena. Jsou považovány za pýchu královny motorsportu, ale na druhé straně je pravdou, že v USA, v Ázerbájdžánu, na Arabském poloostrově i všude jinde se F1 perfektně obejde i bez nich.

"Přehodnocujeme naše způsoby transportu a potřebnost všeho, co s sebou vozíme," vysvětluje Ross Brawn, ředitel sportovních záležitostí F1. "Moji lidé aktuálně zkoumají jiné formy dopravy včetně vlaků, které umožňují velmi efektivní přepravu, stejně jako lodě. Analyzujeme všechny možnosti, jak zmenšit náš dopad na životní prostředí.

V kalendáři je 22 závodů a na devět z nich vozíme motorhomy. Mluvíme o celé flotile kamionů potřebných k přepravě materiálu a vybavení. Ale během zbývajících 15 víkendů si dokonale vystačíme s tím, co okruh nabízí. Na zaoceánských velkých cenách nebo například i v Baku prostě obsadíme prostory, které tam na nás čekají. A nikdo si nestěžuje. Potom jsme kupříkladu v Monze a vedle trati vyrostou paláce jako z Tisíce a jedné noci. Vedle nich parkuje flotila tahačů, která je dovezla. V budoucnu bychom chtěli cestovat pouze s věcmi méně náročnými pro logisty a přepravce."

Myšlenku už podpořil šéf týmu McLaren Zak Brown. Mnohem jasněji přitom řekl, že je třeba nejprve zlepšit zázemí evropských okruhů, aby týmům a jejich sponzorům nabídly stejné pohodlí a prostor jako areály v Singapuru, v Abú Zabí nebo v Číně.

Palác Red Bullu nejspíš brzy doslouží

Komentáře ke článku