Novinky

  • 06.07.2020 Neutral Williams nasadí do 1. tréninku na VC Štýrska místo Georgea Russella Jacka Aitkena

  • 06.07.2020 Neutral Holanďan Nyck de Vries se stal rezervním jezdcem Toyoty pro seriál WEC

  • 05.07.2020 Bad Alfa Romeo zaplatí 5000 eur za uvolněné kolo na Räikkönenově voze

Facebook Instagram

F1 by měla odstartovat v červenci, Ferrari se přizpůsobí

F1 by měla odstartovat v červenci, Ferrari se přizpůsobí

Binotto chce pouze vyšší strop pro tovární týmy

Mattia Binotto věří Brawnovu plánu začít závodit na začátku července, i kdyby to mělo být bez diváků a s dalšími kompromisy. Ferrari chce začít závodit, jakmile to situace v Itálii umožní.

"Nic teď není možné říci s jistotou. V pondělí jsme měli telekonferenci se zástupci F1 a FIA a diskutovali jsme o různých možnostech," řekl šéf Scuderie Ferrari. "Formule 1 rozhodne udělá vše pro to, abychom i letos měli co nejlepší sezonu. Snad budeme moci začít na začátku července. Mohlo by se to povést, ale nic není zatím jisté.

Řekl bych, že až na konci května si budeme moci udělat lepší obrázek. Je v zájmu nás všech, abychom se dostali na trať co nejdříve, měli co nejvíce závodů, ale na ničem jiném se teď dohodnout nedá. Z pohledu šampionátu FIA je nutné, aby bylo alespoň osm závodů. To je základ, ale všichni chtějí mnohem více.

Nyní bude důležitá flexibilita. Jsem si jist, že Chase (Carey, výkonný ředitel F1) a všechny týmy udělají vše proto, aby byl šampionát co nejlepší. My jsme připraveni odsouhlasit vše potřebné. Zkrácené závodní víkendy, dva závody na jedné trati. Cokoliv, co pomůže zaplnit kalendář. Všichni by se teď měli soustředit na tento cíl."

Ferrari chce svůj vůz co nejdříve opět vidět na závodním okruhu. Foto: Ferrari

Avšak v zákulisí se mluví i o názorových rozdílech. Menší týmy tlačí na snížení rozpočtového stropu hluboko pod 150 milionů amerických dolarů, přestože původně souhlasily se 175 miliony. Ekonomická situace se ale hodně změnila. Ze strany Ferrari přišel protinávrh vytvořit dva stropy. Jeden pro tovární týmy a jeden pro všechny ostatní, čímž by se F1 definitivně rozdělila na dvě kategorie.

"Uvědomujeme si, že některé týmy mohou mít velké problémy. Budeme muset něco udělat s náklady ve F, aby všechny týmy přežily. S F1 a FIA diskutujeme o možnostech snížení rozpočtového stropu, ale nesmí se zapomenout na to, že týmy F1 se od sebe značně liší.

Některé týmy jsou čistými konstruktéry. Ferrari a další top týmy si vše navrhují, vyvíjejí, homologují a vyrábějí samy. Jiné týmy mají zákaznický model. Nakupují části vozu a fungují podstatně jinak než my, protože nemusejí navrhovat a vyvíjet tolik věcí jako my.

Toto musíme mít na paměti. Musíme přijít s něčím, co bude vhodné pro všechny. Možná správnou odpovědí nebude jedno číslo stejné pro všechny týmy. Nejdůležitější ale je, že konference byla konstruktivní a nesla se v pozitivním duchu. Než se rozhodneme, budeme muset udělat analýzy, abychom se nejednali na základě emocí. Víme, že budeme čelit náročným problémům, avšak přesto musíme zachovat DNA F1, v níž je soutěžení," prohlásil Binotto.

Zdroj: FORMULE.cz

Komentáře ke článku