Novinky

  • 09.07.2020 Neutral Závod v Mugellu 13. září se má jet jako VC Toskánska F1

  • 09.07.2020 Neutral Honda oznámila, že v obou vozech Red Bullu není potřeba měnit motor

  • 08.07.2020 Neutral Fernando Alonso byl potvrzen jako závodní jezdec Renaultu ve F1 pro rok 2021

Facebook Instagram

Norrisův Spin & Win při premiéře v IndyCar

Norrisův Spin & Win při premiéře v IndyCar

AutoNation IndyCar Challenge – závod

Debutový závod v IndyCar dokázal Norris přetavit ve vítězství i přesto, že se v v polovině sobotního iRacingového klání dostal do potíží. Na konci 15. kola na cílové rovince dostal hodiny a propadl se do druhé desítky.

V květnu uplyne 35 let od jednoho z nejslavnějších momentů Indy500 – Spin & Win, když Danny Sullivan zhruba 80 kol před koncem závodu dostal hodiny v souboji s Mariem Andrettim. Vyhnul se ale nárazu do zdi, Andrettiho později předjel a vyhrál. Norris teď Sullivana v Austinu dokázal napodobit.

Přestože s vozy IndyCar nemá Norris zkušenosti, rozhodně jich má na rozdávání s iRacingem, kterému se věnuje od svých šesti let. A v Austinu to bylo znát. Norris do svého premiérového závodu startoval z pole position.

Norrisovo kolo mělo hodnotu 1:43.469. Byl tedy o tři vteřiny rychlejší než v únoru při předsezonních testech Power. Jezdce ale tehdy trápily nízké teploty. Na druhou stranu Austin je první tratí, která nabízí srovnání se skutečným výkonem vozu IndyCar s namontovaným aeroscreenem.

Vedení před Powerem, který v kvalifikaci skončil druhý, Norris bez problémů udržel. Třetí příčka patřila Rosenqvistovi. Problémy měl jeho stájový kolega Askew, který dostal hodiny v 1. zatáčce. Na stejném místě zezadu nabral Veach Wickense a také jej roztočil.

 

Norris v úvodu vede před Powerem. Foto: IndyCar

Přestože původní předpoklad hovořil o tom, že závod většina jezdců odjede na jediný pit stop, záhy se ukázalo, že možné jsou dvě strategie. Roli hrálo to, že ve 12. kole byla naplánovaná žlutá fáze. Část pilotů tak mohla volit možnost zastavit ještě před ní a pak zhruba šest kol před koncem absolvovat ještě jeden krátký pit stop. Druhou variantou bylo odjet závod jen na jednu zastávku.

Norris byl jedním z pilotů, kteří zastavili v 11. kole. Vedení připadlo Powerovi, který naopak jel na jednu zastávku. Za ním byli Rosenqvist, VeeKay, Ferrucci a Dixon kteří nestavěli. Na šestém místě se držel Noris. Jednu zastávku na kontě měl i osmý O´Ward.

Restart přineslo 15. kolo. Norris si rychle poradil s Dixonem a s Ferruccim. Na začátku cílové rovinky ale přišla chyba, hodiny a propad do druhé desítky. A to přímo do souboje čtveřice Kaiser, Kellett, Rahal a Newgarden. Rahala ale postihly stejné potíže jen o pár set metrů dál, na vrcholku kopce v první zatáčce.

Norris se s šancí na dobrý výsledek nehodlal rozloučit. Během půl kola předjel Kaisera s Kellettem a začal postupovat dopředu.

Potíže se nevyhnuly ani dalším jezdcům. Power při výjezdu z boxů dostal dokonce dvoje hodiny. Málem se při tom srazil s McLaughlinem, stejně jako se to dvěma Penskeho pilotům stalo v Motegi. Vedení převzal O´Ward, který byl nejlepším jezdcem na dvouzastávkové strategii.

 Power v čele závodu. Foto: IndyCar

Zezadu se už blížil Norris. Ve 21. kole předjel McLaughlina a posunul se už na druhé místo. Novozélanďan zamířil na konci kola do boxů.  Zhruba 10 kol před koncem začaly poslední pit stopy.

Rozhodující chvíle přišla čtyři kola před šachovnicovou vlajkou. Po O´Wardově pit stopu se na první místo posunul Rosenqvist. Ten ale ve 28. kole dostal hodiny,  Norris se mu těsně vyhnul a už v pohodě vedení závodu udržel před O´Wardem.

p. jezdec tým motor odstup
1. Lando Norris IndyCar Provisional Dallara  
2. Patricio O´Ward Arrow McLaren SP Chevrolet +1,445
3. Felix Rosenqvist Chip Ganassi Racing Honda +8,353
4. Scott McLaughlin Team Penske Dallara +13,188
5. Santino Ferrucci Dale Coyne Racing Honda +20,772
6. Will Power Team Penske Chevrolet +24,617
7. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevrolet +26,676
8. Marcus Ericsson Chip Ganassi Racing Honda +27,739
9. Álex Palou Dale Coyne Racing Chevrolet +28,207
10. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet +30,836
11. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda +32,304
12. Felipe Nasr Carlin Racing Chevrolet +45,561
13. Colton Herta Andretti Harding Steinbrenner Racing Honda +56,369
14. Simon Pagenaud Team Penske Chevrolet +58,320
15. Alexander Rossi Andretti Autosport Honda +1:05,304
16. Jack Harvey Meyer Shank Racing Honda +1:06,303
17. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda +1:06,457
18. Dalton Kellett A.J.Foyt Enterprises Chevrolet +1:07,111
19. James Hinchcliffe Schmidt Peterson Motorsports Honda +1:16,678
20. Chaz Mostert Andretti Herta Autosport Dallara +1:17,069
21. Max Chilton Carlin Racing Chevrolet +1:17,544
22. Ed Carpenter Ed Carpenter Racing Chevrolet +1:20,765
23. Tony Kanaan A.J.Foyt Enterprises Chevrolet +1:27,271
24. Sébastien Bourdais A.J.Foyt Enterprises Chevrolet +1:36,430
25. Spencer Pigot IndyCar Provisional Honda +1:41,077
26. Zach Veach Andretti Autosport Honda +1:48,248
27. Kyle Kaiser Juncos Racing Chevrolet -1 kolo
28. Oliver Askew Arrow McLaren SP Chevrolet -1 kolo
29. Conor Daly Ed Carpenter Racing Chevrolet -2 kola
30. Takuma Sató Rahal Letterman Lanigan Honda -2 kola
31. Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Honda -2 kola
32. Robert Wickens Arrow McLaren SP Chevrolet -2 kola
33. Sage Karam Dreyer & Reinbold Racing Chevrolet -3 kola

Zdroj: FORMULE.cz

Komentáře ke článku