Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Junqueira vítězí v Mexiku, mladíček Ranger druhý

Junqueira vítězí v Mexiku, mladíček Ranger druhý

GP of Monterrey - průběh a výsledky závodu

76 kol - 159,904 mil
slunečno
nejrychlejší kolo závodu: Timo Glock
počet žlutých fází: 9, celkem 32 kol
 
V divokém závodě plném drobných kontaktů mezi vozy a následných žlutých fází si pro vítězství nakonec zaslouženě dojel Bruno Junqueira před Andrewem Rangerem. Nadějný mladíček Ranger se během závodu dokázal vyhnout problémům mnohem lépe než celá řada jeho zkušenějších kolegů a druhé místo mu po právu patří. Třetí místo pak obsadil spolehlivě jedoucí Alex Tagliani.
 
Paul Tracy  dokázal získat jedno místo hned na startu, neboť se mu podařilo předjet Justina Wilsona. K prvním problémům došlo hned v první zatáčce, kde se mimo trať podíval Mario Dominguez a zopakoval tak naprosto stejnou chybu jako v minulém roce. Budiž mu omluvou, že po ranních problémech s ostrým vozem musel do závodu nastoupit s náhradním.
 
Už ve třetím kole zajel Tracy nejrychlejší kolo závodu a  velmi rychlé časy zajížděl i Glock, v té době na 15. místě. Ale v osmém kole svou snahu přehnal, dostal smyk a zůstal se stichlým vozem stát na trati. Poprvé a bohužel ne naposledy se rozsvítila žlutá světla. Tento okamžik předznamenal celý průběh závodu, neboť do boxů zamířili Glock,Wirdheim a Philippe k doplnění paliva a dostali se tak mimo sekvenci s ostatními..
 
V 13. kole odstoupil Bremmer pro mechanickou poruchu a způsobil další žlutou fázi, které využili všichni vedoucí jezdci k zastávce v boxech. Tady excelovali mechanici Paula Tracyho a Kanaďan se posunul před Bourdaise. Po restartu závodu v 18. kole však byla na čele skupina Philippe, Glock, Sperafico a Wirdheim, ale jen Francouz a Švéd měli plný počet kol.
 
Pokud někdo očekával, že Tracy s Bourdaisem se rychle přeženou přes jezdce před sebou, musel být překvapen, když se celé skupině začal vzdalovat mladíček Philippe. Zatímco Wirdheim a Sperafico brzdili pronásledovatele, Philippe si užíval svá první kola na čele závodu v kariéře. A nutno poznamenat, že nejel vůbec špatně. Zajížděl vyrovnané časy a v tomto okamžiku byl druhým nejrychlejším vozidlem na trati.
 
Mezitím odpadl Jorge Goeters pro mechanickou závadu a Sperafico způsobil další žlutou. Ve 29. kole musel Philippe do boxů pro palivo a čerstvé obutí. Vzápětí skončil ve zdi Sperafico, jemuž upadlé kolo ukončilo trápení s evidentně špatně ovladatelným vozem. Pro Timo Glocka to však bylo požehnáním, protože tato žlutá mu dovolila dostat se zpět do stejného kola s vedoucími.
 
Po restartu v 36. kole následovalo několik divokých kol. Nejdříve dostal v nájezdu do 37. okruhu Vasser smyk v první zatáčce a poslal tentokrát zcela nevinného Domingueze na výlet zelení. Následovala další žlutá, během které se srazili Marshall se Serviou. Následoval další restart, další výlet Jimmyho Vassera do zeleně, další žlutá a pak zamířilo čelo peletonu vozů do boxů. Souboj o čas vyhráli opět mechanici stáje Forsythe a Tracy se udržel před Bourdaisem.
 
Po restartu byla na čele skupina Philippe, Wirdheim, Glock a Servia, kterou těsně následovala špička vedená Tracym. Ve 48 kole se pokusil Bourdais předjet Tracyho a byla z toho kolize, která Kanaďana zcela vyřadila, pro Bourdaise pak znamenala konec nadějí na vítězství. Na následné melé pak doplatil především Cristiano da Matta, jezdící do té doby na sedmém místě. Propadl se až na 13. pozici.
 
V 55. kole se srazili Vasser a Dominguez a oba tak ukončili účinkování v závodu s uraženými závěsy kol. Při následném restartu se Allmendinger dostal před Taglianiho, jen aby o kolo později musel po smyku Servii toto místo znovu přenechat ostatním. Z vedoucí skupinky zůstal jen Wirdheim, zatímco Ranger a Glock museli do boxů pro palivo a Servia se vyřadil smykem.
Když už se zdálo, že Wirdheim jezdí jen na methanolové výpary, přišla další žlutá fáze po kontaktu mezi Glockem a Philippem v první zatáčce.
 
Čtyři kola před koncem byl závod naposledy restartován a na čele se držel stále Wirdheim. Jenže zatímco Švéd už musel počítat každý gram paliva, Junqueira a Ranger měli paliva dostatek. Navíc se Wirdheimova Lola chovala na trati velmi neklidně a tak se před něj jak Junqueira tak Ranger dostali. Švéd však sveřepě držel na trati až do posledního kola, kdy mu už výpary v nádrži definitivně došly. I tak však stačil uhájit osmé místo před Oriolem Serviou.
 

Bruno Junqueira se svým vítězstvím dostal do čela šampionátu. Andrew Ranger naznačil, že naděje, které jsou v něj skládány, jsou zřejmě opodstatněné. 

Dalším podnikem série Champ Cars bude závod na krátkém oválu v Milwaukee za čtrnáct dnů.

 

 
p.
 Jezdec  Tým
Čas/odstup
1.
 B.Junqueira  Newman/Haas Racing
2:03:38.021
2.
 A.Ranger  Mi-Jack Conquest
1.376
3.
 A.Tagliani  Team Australia
2.847
4.
 J.Wilson  Team RuSPORT
8.234
5.
 S.Bourdais  Newman/Haas Racing
9.162
6.
 C.da Matta  PKV Racing
9.818
7.
 R.Hunter-Reay  Rocketsports Racing
11.558
8.
 B.Wirdheim  HVM Inc.
19.074
9.
 O.Servia  Dale Coyne Racing
20.967
10.
 A.J.Allmendinger  Team RuSPORT
1 kolo
11.
 T.Glock  Rocketsports Racing
havárie
12.
 N.Philippe  Mi-Jack Conquest
havárie
13.
 M.Dominguez  Forsythe Racing
havárie
14.
 J.Vasser  PKV Racing
havárie
15.
 P.Tracy  Forsythe Racing
havárie
16.
 M.Marshall  Team Australia
havárie
17.
 R.Sperafico  Dale Coyne Racing
havárie
18.
 J.Goeters  PKV Racing
porucha
19.
 R.Bremmer  HVM Inc.
porucha

Všechny časy neoficiální