Novinky

  • 13.03.2024 Neutral Massa kvůli ne-titulu žaluje FIA a FOM o dvě miliardy korun

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

Facebook Instagram

Ferrari 250 GTO znovu ožívá

Ferrari 250 GTO znovu ožívá

Limitovaná série plakátů od Automobilistu

Firma Automobilist znovu vydala tři kultovní plakáty s tematikou vozu Ferrari 250 GTO. Tentokrát se jedná se o limitovanou tisícikusovou sérii, zlatě embosovanou a opatřenou autentifikačním hologramem.

Jde o vůbec nejprodávanější díla za celou historii Automobilistu, která oživují nezapomenutelné momenty, slavné závody a legendární automobily. Grafické zpracování Ferrari 250 GTO patří mezi naše největší chlouby a jsme rádi, že teď bude mít šanci doputovat k dalším třem tisícovkám fanoušků,“ uvedl šéf společnosti Pavel Turek.

Ferrari 250 GTO se vyrábělo mezi roky 1962 a 1964 jako homologační model pro seriál Gran Turismo skupiny 3. O pohon se staral třílitrový dvanáctiválec, přičemž označení 250 se vztahovalo k objemu každého z válců v kubických centimetrech a GTO značilo Gran Turismo Omologato. Celkem vzniklo pouhých 36 exemplářů.

První z tisků znázorňuje modrožlutý automobil se startovním číslem 112. V roce 1964 s ním skončil švédský pilot Ulf Norinder devátý na Targa Florio. 

Červené auto s devatenáctkou na karoserii vyhrálo s posádkou Pierre Noblet – Jean Guichet svoji třídu při čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans 1962 a v absolutní klasifikaci obsadilo druhé místo.  

Méně štěstí měli v témže klání Innes Ireland a Masten Gregory, kteří s plnokrevníkem z Maranella odstoupili po patnácti hodinách kvůli závadě v elektroinstalaci (titulní snímek).

 

Zdroj: Automobilist

Repro: Automobilist