Novinky

  • 18.09.2020 Neutral Pole position pro 24 h Le Mans získala posádka Kobajaši / Conway / López v Toyotě

  • 17.09.2020 Neutral Kamuj Kobajaši (Toyota) byl nejrychlejší v první kvalifikaci na 24 h Le Mans

  • 17.09.2020 Neutral Na VC Turecka bylo dosud prodáno 40 000 vstupenek

Facebook Instagram

Ferrari 250 GTO znovu ožívá

Ferrari 250 GTO znovu ožívá

Limitovaná série plakátů od Automobilistu

Firma Automobilist znovu vydala tři kultovní plakáty s tematikou vozu Ferrari 250 GTO. Tentokrát se jedná se o limitovanou tisícikusovou sérii, zlatě embosovanou a opatřenou autentifikačním hologramem.

Jde o vůbec nejprodávanější díla za celou historii Automobilistu, která oživují nezapomenutelné momenty, slavné závody a legendární automobily. Grafické zpracování Ferrari 250 GTO patří mezi naše největší chlouby a jsme rádi, že teď bude mít šanci doputovat k dalším třem tisícovkám fanoušků,“ uvedl šéf společnosti Pavel Turek.

Ferrari 250 GTO se vyrábělo mezi roky 1962 a 1964 jako homologační model pro seriál Gran Turismo skupiny 3. O pohon se staral třílitrový dvanáctiválec, přičemž označení 250 se vztahovalo k objemu každého z válců v kubických centimetrech a GTO značilo Gran Turismo Omologato. Celkem vzniklo pouhých 36 exemplářů.

První z tisků znázorňuje modrožlutý automobil se startovním číslem 112. V roce 1964 s ním skončil švédský pilot Ulf Norinder devátý na Targa Florio. 

Červené auto s devatenáctkou na karoserii vyhrálo s posádkou Pierre Noblet – Jean Guichet svoji třídu při čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans 1962 a v absolutní klasifikaci obsadilo druhé místo.  

Méně štěstí měli v témže klání Innes Ireland a Masten Gregory, kteří s plnokrevníkem z Maranella odstoupili po patnácti hodinách kvůli závadě v elektroinstalaci (titulní snímek).

 

Zdroj: Automobilist

Repro: Automobilist

Komentáře ke článku