Novinky

  • 20.09.2020 Neutral Po 16 hodinách jsou nadále v čele 24 hodin Le Mans Buemi, Nakadžima a Hartley (Toyota)

  • 19.09.2020 Neutral I po šesti hodinách vedou ve 24 hodinách Le Mans Buemi, Nakadžima a Hartley (Toyota)

  • 19.09.2020 Neutral Toyota trojice Buemi /Nakadžima /Hartley vedla po dvou hodinách závod 24 hodin Le Mans

Facebook Instagram

Hledání příčiny defektů pokračuje

Hledání příčiny defektů pokračuje

Extrémní zátěž nebo úlomky?

Zjišťování příčiny tří defektů levé přední pneumatiky v závěrečných kolech Velké ceny Velké Británie pokračuje. Výsledky analýzy by Pirelli mělo zveřejnit v úterý, dnes se můžeme podívat na názory jezdců a Christiana Hornera.

"Musíme zjistit, co to způsobilo. Mohly to být úlomky nebo to mohlo být opotřebení pneumatiky," vyjmenoval možnosti vítěz závodu Lewis Hamilton. Podle jeho dalších slov se zdá, že v tom po závodě sám neměl jasno. Týmového kolegu podezříval, že si pneumatiky zničil sám nepřiměřenou jízdou, jeho vlastní gumy prý ale byly v pořádku.

"Valtteri hodně tlačil, hlavně na začátku stintu. Kvůli tomu jsem nemohl šetřit pneumatiky v místech, kde bych to jinak dělal, protože jsem ho potřeboval udržet mimo mé DRS zóny. Ale věděl jsem, že jeho pneumatiky dlouho nevydrží. Nešetřil je tak, jak měl. A pak opravdu začal zaostávat. Od té doby jsem měl pocit, že vše je v pořádku a byl jsem si jist, že moje pneumatiky bez problémů vydrží do cíle," vysvětloval obhájce titulu.

Christian Horner, šéf týmu Red Bull, který kvůli výměně pneumatik v samém závěru závodu nejspíš přišel o vítězství Maxe Verstappena, se přiklonil k teorii o úlomcích z poškozených monopostů, pravděpodobně z vozu Kimiho Räikkönena. Pneumatiky, které Verstappen nechal v boxech, mohou být rozhodujícím důkazním materiálem.

"V pneumatice, kterou jsme sundali z vozu, bylo asi tak 50 malých zářezů. Takže na vině budou úlomky," domníval se Horner.

Naproti tomu Carlos Sainz přiznal, že před defektem věděl, že je jeho pneumatika na konci životnosti. Lando Norris dodal, že se jezdci McLarenu ocitli pod tlakem nečekaně rychlých vozů Renault a plánovaný management pneumatik museli hodit za hlavu.

S případem nejspíš nesouvisí odstoupení Daniila Kvjata, jenž byl po rozbití svého vozu o bariéry přesvědčen, že se dopustil školácké chyby, ale AlphaTauri se na základě videozáznamu domnívá, že také dostal defekt. Bylo to však v první polovině závodu a selhala zadní pneumatika.

Na pneumatikách už nezbylo moc gumy a někde na obrubníku se zasekly úlomky. Oba faktory mohly sehrát svou roli. Foto: Pirelli

FORMULE.CZ

Komentáře ke článku