Novinky

  • 18.06.2021 Good Max Verstappen (Red Bull) byl nejrychlejší ve 2. tréninku na VC Francie

  • 18.06.2021 Good Valtteri Bottas (Mercedes) vyhrál úvodní trénink na VC Francie F1

  • 17.06.2021 Bad Grosjeanův rozlučkový test byl odložen z důvodu omezení cestování z USA do Francie.

Facebook Instagram

DAS byl na Nürburgringu mimořádně důležitý

DAS byl na Nürburgringu mimořádně důležitý

A nebyl téměř vůbec důležitý...

Šéf týmu Mercedes Toto Wolff řekl po skončení Velké ceny Eifelu, která se jela za neobvykle chladného počasí, že DAS byl pouze maličkou pomocí při zahřívání předních pneumatik. Připomeňme, že pomocí DAS jezdec mimo jiné upravuje velikost styčné plochy přední pneumatiky s asfaltem, což může pomoci jejímu zahřívání. Se studenými gumami měli jezdci problém hlavně po startu,, po výměně pneumatik v boxech a po restartu závodu přerušeného bezpečnostním vozem.

"DAS nám trochu pomohl, ale není to takový kouzelný proutek, jak se mnozí domnívají. Je to pouze nástroj, který nám pomáhá dodat do předních pneumatik trošku více tepla," řekl Wolff poté, co na výhodu vozu s DAS poukázal tábor konkurenčního Red Bullu.

Wolff se ale nejspíš na této verzi pravdy zapomněl dohodnout s hlavním stratégem Jamesem Vowlesem, který řekl, že DAS byl na chladném "Nürburgringu mimořádně důležitý v tréninku, v kvalifikaci, ale i během závodu."

"V neděli jsme ho použili v zahřívacím kole před startem, ale i za safety carem," prozradil Vowles. "Museli jsme odjet několik pomalých kol a pneumatiky byly s každým dalším kolem chladnější a chladnější. Asi je tedy fér říct, že DAS je jednou z odpovědí na otázku, proč jsme měli tak dobrý restart. Tento víkend byl opravdu užitečný."

Mercedesu nejspíš bude chladné počasí vyhovovat až do konce sezony, pak bude DAS zakázán. Foto: Mercedes

Zdroj: Motorsport, Mercedes, úvodní foto: Mercedes

Komentáře ke článku