Novinky

  • 29.10.2020 Neutral Alfa Romeo prodloužila spolupráci se Sauberem ve F1 také na rok 2021

  • 29.10.2020 Bad Závod F1 v Imole se uskuteční bez účasti diváků

  • 28.10.2020 Good Roman Staněk vyhrál první den testů FIA F3 v Jerezu

Facebook Instagram

DAS byl na Nürburgringu mimořádně důležitý

DAS byl na Nürburgringu mimořádně důležitý

A nebyl téměř vůbec důležitý...

Šéf týmu Mercedes Toto Wolff řekl po skončení Velké ceny Eifelu, která se jela za neobvykle chladného počasí, že DAS byl pouze maličkou pomocí při zahřívání předních pneumatik. Připomeňme, že pomocí DAS jezdec mimo jiné upravuje velikost styčné plochy přední pneumatiky s asfaltem, což může pomoci jejímu zahřívání. Se studenými gumami měli jezdci problém hlavně po startu,, po výměně pneumatik v boxech a po restartu závodu přerušeného bezpečnostním vozem.

"DAS nám trochu pomohl, ale není to takový kouzelný proutek, jak se mnozí domnívají. Je to pouze nástroj, který nám pomáhá dodat do předních pneumatik trošku více tepla," řekl Wolff poté, co na výhodu vozu s DAS poukázal tábor konkurenčního Red Bullu.

Wolff se ale nejspíš na této verzi pravdy zapomněl dohodnout s hlavním stratégem Jamesem Vowlesem, který řekl, že DAS byl na chladném "Nürburgringu mimořádně důležitý v tréninku, v kvalifikaci, ale i během závodu."

"V neděli jsme ho použili v zahřívacím kole před startem, ale i za safety carem," prozradil Vowles. "Museli jsme odjet několik pomalých kol a pneumatiky byly s každým dalším kolem chladnější a chladnější. Asi je tedy fér říct, že DAS je jednou z odpovědí na otázku, proč jsme měli tak dobrý restart. Tento víkend byl opravdu užitečný."

Mercedesu nejspíš bude chladné počasí vyhovovat až do konce sezony, pak bude DAS zakázán. Foto: Mercedes

Zdroj: Motorsport, Mercedes, úvodní foto: Mercedes

Komentáře ke článku