Novinky

  • 15.02.2021 Neutral Stáje Red Bullu ve F1 oficiálně potvrdily, že po roce 2022 budou pokračovat s motory Honda

  • 12.02.2021 Bad Fernando Alonso se zranil během cyklistického tréninku ve Švýcarsku

  • 11.02.2021 Bad Ferrari zrušilo veškeré plány na svůj vstup do seriálu IndyCar

Facebook Instagram

Macík to pálil bez brzd

Macík to pálil bez brzd

Na třetí vítězství v řadě to ale nestačilo

Hattrick sice nevyšel, ale přesto v ležení týmu Big Shock Racing zavládla po jedenácté etapě spokojenost. Iveco s Martinem Macíkem za volantem se posunulo na čtvrté místo průběžné klasifikace v kategorii kamionů.

Ještě ve třetině 464 kilometrů dlouhé rychlostní zkoušky se nacházel žlutý truck zvaný Karel v čele. Jenže… „Na neutralizaci jsme zjistili, že v řečišti nám kámen odstřelil čidlo na diferáku a současně šroub s olejem. To jsme spravili a jelo se dál. Pak přišla pneumatika, opraveno. Letíme až do dun, ty jsou brutálně složité, zvláštně nafoukané, plné kamení. Utrhli jsme hadici, takže nebrzdíme. Jak jsme to pálili bez brzd, praskla spojovačka. Máme kola do véčka. Pak jeden z šutrů urval senzor na převodovce a ta se hodila do nouzového režimu. Tím pádem jsme posledních 40 kilometrů dojížděli na trojku. A to nevydržel řemen. Ale jsme tady,“ oddechl si v cíli Macík. 

Lopraise připravila o čtvrté místo neposlušná hadice. Foto: Instaforex Loprais Tatra Team.

K postupu pořadím vzhůru došlo z velké části „zásluhou“ potíží konkurenční pragovky Aleše Lopraise. Opět se těšil nevítané pozornosti kamazů, hlavně se mu však uklepal držák trubky mezichladiče a následně upadla i hadice k němu. „Zastavili jsme a provizorně to dali dohromady, ale situace se opakovala, dokud jsme součástku nepřikurtovali k rámu. Bylo to docela napínavé, protože nakonec nám už zbývala jediná spona k jejímu uchycení. Pak jsme dojeli pár kamionů, které se před nás mezitím dostaly, ale nic víc se už s výsledkem dělat nedalo,“ konstatoval Loprais.

Výsledky 11. etapy: 1. Šibalov – Nikitin – Tatarinov (RUS/RUS/RUS, Kamaz), 2. Mardějev – Svišťunov – Galiautdinov (RUS/RUS/RUS, Kamaz) +03:52, 3. Višněvskij – Novikov – Sačuk (BLR/BLR/BLR, MAZ) +04:09, 4. Sotnikov - Achmadějev – Achmetzjanov (RUS/RUS/RUS, Kamaz) +06:40, 5. Macík – Tomášek – Švanda (CZ/CZ/CZ, Iveco) +07:06…7. Šoltys – Schovánek – Šikola (CZ/CZ/CZ, Tatra) +18:49, 8. Loprais – Pokora – Alkendi (CZ/CZ/SAE, Praga) +25:15, 11. Valtr sen. – Valtr jun. – Kaplánek (CZ/CZ/CZ, Iveco) +49:39, 12. Casale – Leon – Hoffmann (CHI/CHI/CZ, Tatra) +52:16.

Průběžné pořadí: 1. Sotnikov - Achmadějev – Achmetzjanov (RUS/RUS/RUS, Kamaz), 2. Šibalov – Nikitin – Tatarinov (RUS/RUS/RUS, Kamaz) +40:42, 3. Mardějev – Svišťunov – Galiautdinov (RUS/RUS/RUS, Kamaz) +1:11:53, 4. Macík – Tomášek – Švanda (CZ/CZ/CZ, Iveco) +1:47:55, 5. Loprais – Pokora – Alkendi (CZ/CZ/SAE, Praga) +1:54:10…9. Šoltys – Schovánek – Šikola (CZ/CZ/CZ, Tatra) +5:09:03, 10. Casale – Leon – Hoffmann (CHI/CHI/CZ, Tatra) +5:18:41, 12. Valtr sen. – Valtr jun. – Kaplánek (CZ/CZ/CZ, Iveco) +8:38:38.

Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Big Shock Racing

Komentáře ke článku